S četiri cilindra
49

Toyota najavljuje da će njen novi motor zasjeniti legendarni 2JZ

D. B.
Poznato je da Toyota radi na svom novom super coupeu s V8 motorom koji je namijenjen cesti u utrkama, no čini se da to nije jedini uzbudljivi projekt na koji je fokusiran istraživački i razvojni tim japanskog proizvođača.

Inženjeri testiraju Lexus RC coupe s verzijom Toyotinog novog 2,0-litarskog četverocilindričnog motora, koji razvija 600 KS i koji je uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem.

Ovaj "tajni" RC coupe je otkrio japanski novinar, koji je imao priliku vidjeti IS sedan opremljen verzijom istog motora, ali koja isporučuje 400 KS i uparena je s osmostepenim automatskim mjenjačem.

Iako je inženjer tvrdio da je RC samo projekt za autosport, čini se mogućim da bi Lexus mogao ugraditi novi motor u produkcijski coupe. S obzirom da RC postoji od 2014. godine, u aktuelni automobil taj motor neće dospjeti.

Da li će pomenuti ručni mjenjač stići na tržište, ostaje da se vidi. Lexus nije poznat po takvim mjenjačima, no testiran je simulirani sistem manuelnog mjenjača za električne automobile, tako da možda nada postoji.

Drugi inženjer je rekao da bi novi 2,0-litarski motor mogao postati popularniji od moćnog 2JZ rednog šestaka. Ovaj novi motor je dio porodice 1,5 i 2,0-litarskih rednih četverocilindričnih motora, koji će u svojim ponudama koristiti Toyota i Lexus. Svaki od njih će biti optimiziran za hibridnu ili plug-in hibridnu asistenciju te kompatibilan s alternativnim gorivima, a to bi im moglo dati šansu da žive dugo nakon tradicionalnih motora s unutrašnjim sagorijevanjem koji nestaju zbog restrikcija.

Osim četverocilindričnog motora od 400 KS, bit će dostupna i verzija s 300 KS, što znači da će Toyota imati spreman sjajan izbor pogona za nadolazeće modele MR2 i Celica.