Bez asistencije
99

Toyotin novi 2.0-litarski turbo motor će razvijati gotovo 600 KS

D. B.
Toyota i dalje radi na novim benzinskim motorima namijenjenim njenim budućim automobilima. Preciznije, razvija 1,5 i 2,0-litarske motore, a glasine govore da će snažniji 2,0-litarski motor s turbopunjačem isporučivati od 400 do 600 KS.

Ovi motori su dokaz Toyotine posvećenosti da zadrži tradicionalne benzinske agregate u životu, uprkos tome što mnogi proizvođači automobila prelaze na električna vozila. U japanskoj kompaniji vjeruju da još uvijek ima prostora za poboljšanje tehnologije motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Pomenuti 2,0-litarski motor će se proizvoditi u različitim verzijama, a najsnažnija od njih će isporučivati gotovo 600 KS i to bez električne asistencije. To iznosi više od 300 KS po litru, što je impresivno za mali motor.

Za standardne cestovne automobile Toyota planira dvije verzije ovog motora. Verzija visokih performansi će razvijati 400 KS i 550 Nm obrtnog momenta, dok će slabija verzija ponuditi respektabilnih 300 KS i 400 Nm.

Toyota bi mogla koristiti ove motore za neke svoje nove uzbudljive modele. Priča se o mogućem povratku MR2 roadstera, koji bi se mogao nuditi s električnim pogonom, ali i motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. U vrhu će biti GRMN model visokih performansi, koji bi mogao koristiti 2,0-litarski motor kombinovan s Toyotinim GR-Four pogonom na sva četiri točka. Međutim, ta verzija bi se mogla prodavati samo u Japanu i to u ograničenom broju primjeraka s cijenom od oko 70.000 dolara.

Drugi potencijalni model je nova Celica. To bi bio dvovratni coupe s također 2,0-litarskim motorom i GR-Four sistemom.

U maju ove godine je Toyota zvanično potvrdila da radi na ovim novim motorima i to u saradnji sa Subaruom i Mazdom. Ovi motori će biti efikasni, snažni i spremni za hibridnu tehnologiju, a moći će koristiti i alternativna goriva.

Iz Toyote su spomenuli i da će novi 2.0-litarski motor biti snažniji od aktuelnog 2,4-litarskog turbopunjenog motora. Bit će manji i s manjom potrošnjom goriva, a zadovoljavat će stroge emisije gasova. Pored toga, moći će koristiti karbonski neutralna goriva, što će ga zadržati u životu čak i nakon zabrane tradicionalnih SUS motora.