Masa ubija zabavu
10

KAMM-ov restomod Porsche 912 težak je samo 699 kilograma

E. L.
Za restomod priču iz Mađarske na temu nasljednika Porscheovog modela 356, koji su nazivali i "911 za siromašne“, treba izdvojiti 400.000 eura.

Kada je došlo vrijeme da dugovječni Porsche 356 konačno ode u penziju, nasljednik koji u izvornom izdanju nije dugo trajao nosio je oznaku 912 i zbog zrakom hlađenog boxer motora sa (samo) četiri cilindra ubrzo je prozvan "Porscheom 911 za siromašne“, jer je od prvog do aktuelnog "elfera“ iza leđa vozača i njegovih saputnika uvijek tutnjao 6-cilindarski boxer (sa ili bez pomoći turbopunjača).

Posljednji "narodni“ Porsche 912 proizveden je 1969. godine, a nakon više od 50 godina u mađarskoj restomod kompaniji KAMManufaktur pripremili su izvrsnu kreaciju na osnovici spomenutog modela koji i dalje ne pokreće 6-cilindarski boxer motor, ali je pero-laki 912c po svemu ostalom daleko od originala s kojim dijeli samo oblik karoserije.

Svi karoserijski elementi Coupéa čija masa sada iznosi samo(!) 699 kilograma napravljeni su od karbona zbog čega je 912c više od 300 kilograma lakši od originalne verzije, a u KAMM-u su s drugačije raspoređenom masom na kraju osigurali pritisak po osovinama koji je blizu omjeru 50:50.

Umjesto 1,6-litarskog četverocilindarskog zrakom hlađenog boxer motora (91 KS i 133 Nm) koji je pokretao 912, u nešto snažnijem izdanju i 356 SC, KAMM 912c dobio je dvolitarsku temeljito dorađenu verziju spomenutog boxera s kojom je stiglo 190 „konja“ pri 7.200 obr/min, što je mnogo više potencijala u mnogo lakšem pakovanju.

Uz bolju aerodinamiku, automobil sa sobom donosi unaprijeđen ovjes, adekvatne gume i efikasnije kočnice, a dorađen je i ručni 5-stepeni mjenjač koji je zaduen za distribuciju snage na zadnju osovinu. Među elementima koji su u duhu sadašnjeg vremena i doprinose udobnosti putnika u kabini izdvajaju se mnogo bolja sjedišta, moderan klima-uređaj, audio-sistem i mogućnost povezivosti s pametnim telefonima.

Za mnogo drugačiji 912 KAMManufaktur zauzvrat traži 400.000 eura, a cijena je niža za 40.000 eura ako im se javi entuzijast koji posjeduje 912 i spreman je da za restomod izdvoji 360.000 eura. Spomenutom entuzijasti Mađari će ponuditi i opciju s manje karbona i masom koja tada iznosi 750 kilograma, a za takav 912c treba izdvojiti 320.000 eura.