SKORO TROSTRUKO JAČA
0

Ova tunirana Toyota GR Yaris ima veću snagu od Chargera Hellcat

A. M.
Većina oktanskih entuzijasta na svom popisu omiljenih automobila ima vaterni Yaris GR. Međutim, svi oni bi htjeli vidjeti, a tek probati ovakav Yaris čiji prerađeni trocilinarski motor ima znatno više latentne snage nego što možete pomisliti.

Tim Powertune Australia, sa sjedištem u Eastern Creeku je jedan od najvještijih JDM tunera, ne samo u Australiji, već vjerovatno i u cijeloj Okeaniji. Kao specijalisti za japanske i korejske marke, oni također prodaju vrhunske dodatke za ugađanje ECU-a kao što su plug-in elektronika i kompleti ožičenja za marke kao što su Toyota, Kia, Subaru i Mitsubishi putem svoje službene web stranice.

Sad su se dočepali malog Yarisa GR i pretvorili ga u čudovište, pa njegov trocilindraš snagom zasjenjuje američke V8 muscle modele. Ponavljajući sesije na dinamometru brojke snage u području od 740 KS djuluju više nego zastrašujuće. To je više od 717 KS koje ćete pronaći u aktuelnom Chargeru SRT Hellcat Widebody. Podsjećanja radi, spomenuti Widebody Hellcat ima masu od 2.080 kg, a serijski GR Yaris, s pogonom na sva četiri točka minijaturnih 1.280 kg, odnosno nešto malo preko toga nakon prerade. Dakle, ako birate koji bi od ova dva automobila slične snage pobijedio u drag utrci, onda biste bili ludi ako se ne bi kladili na vatrenu Toyotu, umjesto velikog i teškog Chargera.

Ovo značajno povećanje snage u odnosu na fabrički motor (1.6 - 261 KS/360 Nm), ustvari skoro trostruko povećanje, izvedeno je zahvaljujući ugradnji mnoštvu novog hardvera koji su instalirali Peter i njegov tim. Uočljive su prednosti poput nadograđenog Garrett G25-550 turbopunjača s Turbosmart 45 mm wastegate ventilom i Plazmaman 350-370 kw intercoolerom. Sve tri komponente podižu snagu trocilindraša, koji ionako iz fabrike izlazi dišući na škrge, na nevjerovatan nivo. Ali tu se tuner nije zaustavio.

Daljnje nadogradnje poput držača bregastih vratila i opruga ventila iz Gelford Performance čine paket koji u praksi ponižava moderne superautomobile svojim ludim performansama. S druge strane, Rodent je takođe optički sredio Yarisa dodajući mu opaku sivu boju s kontrastnim crnim naljepnicama digitalnog ispisa i zlatnim aluminijskim felgama koje zasjenjuju ono što je nekad bio ‘’familijarni’’ trkač i pretvaraju ga u certificiranu godzilu.

Jedva čekamo vidjeti kakvu brzinu može tunirani Yaris ostvariti kad izađe na drag stazu ili eventualno kad se pojavi na lokalnom autocross takmičenju. Ako je vjerovati brojkama, ovaj mali dragulj će dobro uznemiriti konkurenciju.