Pokreće je Toyotin motor
30

U Vijetnamu napravljena nevjerovatna replika hiperautomobila Koenigsegg Jesko

Piše: D. B.
Koenigsegg Jesko je hiperautomobil koji je rijedak i brz, apsolutna zvijer dostupna samo rijetkima zbog svoje astronomske cijene i ograničene proizvodnje. No, ekipa iz Vijetnama je odlučila napraviti uvjerljivu repliku koristeći dijelove Toyotinog sedana.

Video objavljen na YouTube kanalu NHET, koji je postao popularan među ljubiteljima replika hiperautomobila. Ovo nije prvi projekt vijetnamske ekipe, jer su 2022. godine napravili repliku Bugatti Chirona, a 2023. je stigla replika Ferrari La Ferrarija. Prošle godine smo imali priliku vidjeti repliku Pagani Huayre, tako da se sa sigurnošću može reći da su Vijetnamci usavršili svoj biznis.

Sve je počelo metalnim cjevastim skeletom napravljenim oslanjajući se na fotografije Jeska. Ovaj skeletni okvir je postao temelj za glineni model u punoj veličini, koji je potom iskorišten za proizvodnju karoserije od fiberglasa, da bi u konačnici replika hiperautomobila bila oživljena.

Umjesto da postavi karoseriju na postojeće vozilo, tim je napravio prilagođenu čeličnu šasiju te dizajnirao potpuno neovisni ovjes i testirao njegovu izdržljivost puštanjem šasije sa značajne visine. Replika ima proporcije originalnog Jeska, zbog čega djeluje uvjerljivije.

Sljedeći korak je bio pogon, a izabran je motor devete generacije Toyota Corone, modela poznatog i kao Carina E, koji je kupljen za svega 100 dolara. Karoserija automobila je bila u lošem stanju, no pogon je i dalje bio solidan. Tim je uspio iskoristiti motor i mjenjač, ali i neke druge ključne mehaničke komponente.

Toyotin atmosferski 1,8-litarski motor postavljen je u stražnji srednji položaj na prilagođenu šasiju. Iako se ni u snu ne može porediti s 5,0-litarskim twin-turbo V8 motorom iz Jeska, koji razvija 1.622 KS, Toyotin motor je ipak jeftino i pouzdano rješenje za pokretanje replike.

Karoserija je lakirana u crvenu boju te je ukrašena bijelim linijama i crnim detaljima. Kako bi ostala što vjernija originalu, replika je dobila specijalno izrađena prednja i stražnja svjetla. Rekreirane su i velike aerodinamičke komponente modela Jesko Attack, koje su dizajnirane za maksimalni downforce. Također, dodani su i lažni kočioni diskovi sa zelenim kočionim kliještima.

Ono što je još impresivnije od kozmetike jesu dijelovi koji se otvaraju poput vrata, haube i stražnje školjke na preklop. Ovo je jedan od najtežih aspekata sklapanja vozila od nule, posebno za one koji nemaju baš puno iskustva.

Finalna faza je uključivala ugradnju unutrašnjih panela, koji su također vjerni originalnom dizajnu, ali je korištena jeftinija plastika uz lažne ekrane. Kadice imaju plave presvlake s dijamantnim uzorkom, a centralna konzola sadrži dva držača čaša.

Cijeli proces je trajao godinu, a kao što je slučaj s ranijim replikama, ova također nije legalna za cestovnu vožnju. Ipak, uprkos tome, riječ je o impresivnom projektu.