Užareno u Evropi: Da li će kineski kandidat preuzeti titulu Evropskog automobila godine 2024.?
Ako se pitate zašto su Smart #1 i Volvo EX30 kineski automobili odgovor je vrlo logičan. I Smart #1 i Volvo EX30 imaju evropsko nasljeđe, ali to su ustvari kineski automobili. Jednostavo ih otkriva njihovo pravo porijeklo.
Prije četiri godine Geely je preuzeo 50% dionica Smarta od Mercedes-Benza. Ove dvije kompanije su imale za cilj razviti novu generaciju potpuno električnih modela Smart. Godine 2021. Geely i Mercedes-Benz osnovali su novu - Smart Automobile Joint Venture kompaniju sa sjedištem u Ningbou, pokrajina Hangzhou. U ovoj kompaniji sa zajedničkim ulaganjem Mercedes je odgovoran za dizajn novih Smart EV-ova, dok se Geely fokusira na inžinjering.
Njihovo prvo zajedničko električno vozilo je Smart #1 – jedan od ‘’spornih’’ kandidata. Ovaj model postvljen je na SEA platformu koju je razvio Geely. Viridi E-mobility Technology (Geelyjeva podružnica) proizvodi električne motore za Smart #1, kompanija CALB isporučuje ternarnu (NMC) bateriju od 66 kWh, dok Rept Battero proizvodi LFP baterijski paket od 49 kWh. Masovna proizvodnja Smarta #1 odvija se u Geelyjevoj tvornici Zhejiang Haoqing. Što se tiče Mercedes-Benz tima, oni su radili na vanjskom i unutrašnjem izgledu Smarta #1. Zbog toga na B-stubu ima oznaku "styled by Mercedes". Dakle, niz kineskih kompanija učestvuje u razvoju i u proizvodnji Smarta #1, dok se Mercedes brine samo za njegov izgled.
Kao tehnološki klon Smarta #1 još jedan ‘’više’’ kineski proizvod - Volvo EX30 također je temeljen na Geely-evoj SEA platformi. Njegovu bateriju proizvodi još jedna u nizu joint venture kompanija između Geelya i Sunwode (Shandong Geely Sunwoda Power Battery). Viridi E-Mobility Technology isporučuje električne motore za EX30. Proces proizvodnje ovog modela odvija se u tvornici Zhejiang Haoqing - ista tvornica koja proizvodi i Smart #1. Istina, Volvo (u vlasništvu Geelyja) planira proizvoditi EX30 u tvornici belgijskog tvornici u Ghentu, ali tek od 2025. Do tada, ‘’rodno mjesto’’ ovog električnog SUV-a, koji pretenedira za titulu evropskog automobila godine, je Kina.
I tako se sedam kineskih automobila našlo na izboru za evropski automobil godine za 2024. To je 25% od ukupnog broja kandidata. Pojašnjenja radi, japanski automobili čine - 21,4% (6 automobila), njemački - 17,8% (5), Sjeverna Amerika - 10,7% (3), Južna Koreja - 10,7% (3), Francuska - 10,7% (3), Italija - 3,7% (1). Dakle, Kina ima najveći broj kandidata za titulu automobila godine za 2024. Ovo je lista svih kandiata:
- BMW serije 5
- BMW XM
- BYD Atto 3
- BYD Dolphin
- BYD Han
- BYD Seal
- Fiat 600e
- Ford Bronco
- Honda CR-V
- Honda e:NY1
- Honda ZR-V
- Hyundai Ioniq 6
- Hyundai Kona
- Jeep Grand Cherokee
- Kia EV9
- Lexus RZ
- Lucid Air
- Mercedes-Benz E-klase
- SUV Mercedes-EQ EQE
- Nio ET7
- Peugeot E-3008/3008
- Renault Espace
- Renault Scenic
- Smart #1
- Toyota C-HR
- Toyota Prius
- Volkswagen ID.7
- Volvo EX30
Svaki kandidat je novi automobil koji je trenutno u prodaji ili će biti u prodaji na pet ili više evropskih tržišta. Žiri će glasati u dvije faze. Nakon prve faze, grupa će se smanjiti na sedam nominovanih. Ovaj će popis biti objavljen 27. novembra. Glasanje u drugoj fazi će odrediti pobjednika EU automobila godine 2024. Pobjednik će biti otkriven 26. februara na Ženevskom sajmu automobila. Žiri se sastoji od 59 članova iz 22 zemlje. Dva ruska člana su još uvijek suspendovana.