Veća ušteda novca i sigurnija vožnja: Kako provjeriti gume na vozilu u tri koraka
Pregled stanja pneumatika je jednostavan proces koji treba vršiti redovno, čime vaš automobil činite sigurnijim za vožnju, kako za vas kao vozača, tako i za ostale sudionike u saobraćaju, a izbjegavate skupe popravke koji mogu uslijediti ako se ne vodi računa o tome.
Prvi korak: Provjera istrošenosti gume
Svaka guma sadrži nešto što se zove "indikator istrošenosti gazišta" i nalazi se na gazećoj površini gume, odnosno onoj koja je u kontaktu s podlogom dok je vozilo u pokretu.
Ovaj indikator može isprva djelovati kao težak za lociranje, međutim, treba imati na umu da većina proizvođača ucrtava strelice ili sličice na gumi kako bi se time olakšalo snalaženje.
Ovaj pokazivač nalazi se na približno 1,5 mm od gazišta gume što je minimalna dubina, a pravilo je da što je indikator bliži podlozi same gume, to je ona više istrošena, navodi Auto Guru.
Kako biste provjerili prednje pneumatike, smotajte volan do kraja u stranu i provjerite istrošenost gazišta kao i opće stanje gume. Što se tiče zadnjih pneumatika, kako biste utvrdili je li vrijeme za njihovu zamjenu, prethodno biste se morali ispružiti pored auta i rukom opipati razinu istrošenosti guma.
Korak 2: Ispitati imaju li bočne strane gume oštećenja
Ceste najčešće nisu u savršenom stanju i, osim rupa i neravnina, na njima se mogu taložiti ostaci saobraćajnih nesreća, koji mogu izazvati ozbiljna oštećenja guma.
Iz tog razloga je od presudne važnosti za sigurnost u vožnji da se bočna strana gume detaljno provjeri i ispita postoje li na njoj neki usjeci, ulubljenja, ispupčenja. Ako se na ovaj način utvrdi bilo kakvo oštećenje, najbolje je odmah zamijeniti problematičnu gumu, jer nastavak vožnje, pogotovo pri većim brzinama, može lako dovesti do njenog pucanja.
Korak 3: Održavanje pritiska u gumama
Gume imaju sklonost da se tokom vremena ispumpavaju, odnosno gube pritisak koji je ključan za dobro držanje vozila na cesti, kao i za potrošnju goriva.
Poštovanje preporučenog pritiska u gumama štedi gorivo s jedne strane, dok s druge poboljšava prianjanje gume na površinu ceste i uz to produžava radni vijek same gume.
Guma, koja je napumpana pod pritiskom od svega 0,5 bara manje od preporučenog, može izazvati porast potrošnje goriva i do 7%, a također proizvesti i dodatno trenje i otežati zaustavljanje.
Stoga, pridržavajte se ovih jednostavnih preporuka - vozit ćete se sigurnije i štedjeti novac na duže staze, jer gumama neće biti potrebna tako česta zamjena, a potrošnja goriva se neće uvećavati.