Nijemci još odlučniji
131

Više od polovine prodatih Mercedesa u Evropi su dizeli: Nema odustajanja, proizvodit će ih i dalje

A. M.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Veliki dio industrije ih je odbacio, iako su oni dio historije velikih marki. Mercedes im i dalje vjeruje potvrđujući da su dizelaši dio njihove historije i da će to biti i dalje, ali s drugačijim pristupom. Dizelski motori će "grgljati" u Mercedesu i dalje, ali neće biti dostupni u svim modelima.

Dizelski motori su posljednjih godina nestali iz kataloga većine modela automobilskih marki.

Proizvođači su pronašli savršenu zamjenu u hibridima, ali postoje neki drugi koji i dalje vjeruju ovom gorivu, koje je vrlo efikasno u pogledu ekonomičnosti, kao i performansama i naravno vožnje na duge pruge.

Neki proizvođači, poput BMW-a, ističu dizelski potencijal, ali svjesni su da je potrebno uložiti mnogo novca u njihovo prilagođavanje euro standardima, odnosno "miksati" ih s elektrifikacijom, a to većini trenutno ne odgovara. Međutim, nisu svi tog mišljenja. Mercedes zna da praćenje dizelske linije ima smisla, pogotovo ako se uzme u obzir da više od polovine ukupne prodaje njihovih automobila u Evropi pogone upravo dizelski agregati.

Kontinuirano usavršavanje dizel tehnologije

Ova tehnologija je dobro razvijena, jer je Mercedes jedini proizvođač na kontinentu koji, jednako kao i "benzin", koristi dizel u plug-in hibridima. Njemački proizvođač je jedan od onih koji smatraju da će motori biti čistiji s uključenom modernom tehnologijom i posljedično tome manjom potrošnjom goriva. Ali da bi to postigli, moraju uložiti novac u to.

Iako Mercedes planira velike uštede do 2027. godine, nema problema u zadržavanju dizela. Međutim, oni neće biti dostupni u svim modelima marke iz Stuttgarta. Mercedes je odlučio reorganizivoati ponudu i od 2025. godine svjedočit ćemo pravoj revoluciji. Danas brend ima dva dizel motora koja su više nego dovoljna da pokriju čitav spektar kupaca zainteresovanih za njihove modele. Riječ je o četvorocilindarskom bloku koji razvija do 190 KS i šestocilindarskom rednom dizelašu čija snaga prelazi 300 KS.

Dizel samo u srednjim i velikim Mercedesovim modelima

Novi kompaktni modeli, koji će debitovati paralelno sa električnim Mercedesom CLA, a koji ima za cilj da bude lider s više od 750 kilometara autonomije, koliko i dizel može bez problema izdržati bez točenja goriva (pa čak i mnogo više), neće imati dizel u ponudi. Ako nekoga zanima Mercedesov dizel u manjim segmentima prilika je sad ili nikad. Dizelske verzije će biti dostupne samo od C klase pa nadalje, osim za luksuzni AMG GT model.

Mercedes nije zaboravio ni na benzinske modele, koji će i dalje biti dostupni od prvog do posljednjeg modela u širokom asortimanu, ali će oni biti elektrifikovani s 48-voltnom MHEV i PHEV tehnologijom, iako ovaj posljednji sistem ima jedno ograničenje: neće biti dostupan na bilo kojem kompaktu, osim ako stvari ne postanu "nepovoljne" u narednim godinama.