Kada je došlo vrijeme da se zamijene modeli iz Serije 100 koju je Volvo proizvodio od sredine šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, dizajneri i inženjeri u švedskoj automobilskoj kompaniji koji su pripremali novu Seriju 200 nisu željeli veliko odstupanje od koncepta prethodne Serije, ali su se potrudili da uz nove modele odu još dalje u segmentu koji se odnosi na sigurnost putnika pa su, pored ostalog, stigle unaprijeđene programirane zone deformisanja karoserije i pojasevi s tri tačke učvršćivanja.
Jan Vilsgaard koji je „potpisao“ Seriju 100 stajao je i iza dizajna nove Serije 200 koja se u nekoliko karoserijskih oblika kupcima u evropskim zemljama nudila od 1974. do sredine 1993. godine, a uključujući i ostala tržišta na kojima se prodavala pronašla je put do više od 2,86 miliona kupaca.
Modele koji su se krili iza oznaka 242, 244 i 245 pokretali su pouzdani četverocilindarski benzinski motori radne zapremine od 1,8 do 2,3 litara, a broj cilindara otkrivao je drugi broj u trocifrenoj oznaci. S pojedinim motorima ubrzo su stigli i turbopunjači. Treći broj odnosio se na oblik karoserije, pa je model 242 bio limuzina s dvoje vrata, 244 limuzina s četvero vrata, a 245 karavan s pet vrata. Od 1983. godine sve verzije nosile su oznaku 240.
Kombinovani s 2,7-litarskim motorom sa šest cilindara koji je Volvo razvio u saradnji s Peugeotom i Renaultom, modeli iz Serije 200 krili su se iza oznaka 262, 264 i 265, a radna zapremina spomenutog V6 motora kasnije je povećana na 2,8 litara. U priči su bili i redni dizelski motori s pet (D20) i šest cilindara (D24) koje je Volvo „posuđivao“ od Volkswagena.
Bez obzira na motor ispod dugog prednjeg poklopca, snaga se uvijek distribuirala samo na zadnju osovinu. Volvo je koristio ručne mjenjače s četiri i pet stepeni, a u opciji su bili i automatski mjenjači s tri i četiri stepena prijenosa.
Koliko je Serija 200 bila popularna širom svijeta najbolje potvrđuje podatak da nije prestala da se proizvodi ni nakon što je Volvo sredinom osamdesetih godina predstavio novu Seriju 700 s kojom je u istoriju trebao poslati Seriju 200. Štaviše, pojedini modeli iz Serije 200 na kraju su ostali u proizvodnji duže od modela iz Serije 700 koji su se proizvodili od 1982. do 1992. godine, jer je posljednji tamnoplavi karavan iz Serije 200 koji je završio u Muzeju švedske kompanije napravljen 14. maja 1993. godine.
U prilog kvalitetu, pouzdanosti i izdržljivost Serije 200, na koju pri spominjanju kompanije Volvo pomisle mnogi ljubitelji švedske kompanije, ide činjenica da ih i danas ima na cestama.