Međunarodna transportna industrija prolazi kroz transformaciju i ide ka održivijem transportu, jer prodaja električnih kamiona s baterijama velikog kapaciteta počinje rasti, a među svim regijama prednjači Evropa. Sve veći broj teških, potpuno električnih kamiona sada možemo vidjeti u svakodnevnom saobraćaju.
Statistike grupe za analizu tržišta, IHS Markit, pokazuju da je tokom 2021. godine u Evropi registrovano ukupno 346 električnih kamiona (≥16 tona), što je povećanje od 193% u odnosu na 2020. godinu. U ovoj količini Volvo Trucks ima tržišni udio od 42%, što ga deklariše tržišnim liderom. Zemlje u Evropi s najviše registrovanih električnih kamiona (≥16 tona) su Švajcarska, Norveška, Švedska i Holandija.
"Odlučni smo da električnim kamionima pokrenemo revoluciju u teškom transportu i naša vodeća pozicija na tržištu u Evropi dokaz je da radimo upravo to. Čak i ako su isporučene količine i dalje male, vidimo brzorastuće interesovanje, kako u Evropi, Sjevernoj Americi, tako i u drugim dijelovima svijeta. U 2021. godini primili smo narudžbe, uključujući pisma namjere za kupovinu, za više od 1.100 kamiona u više od 20 zemalja. Uvjeren sam u to da ponuda kamiona s nultom emisijom postaje ključna konkurentska prednost“, kaže Rodžer Alm, predsjednik Volvo Trucksa.
Volvo Trucks je, kao jedan od prvih proizvođača kamiona na svijetu koji je to učinio, 2019. godine započeo serijsku proizvodnju električnih kamiona. Kada ove jeseni počne proizvodnja teških potpuno električnih modela Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, Volvo će imati najkompletniju ponudu električnih kamiona u globalnoj kamionskoj industriji. Volvo je isporučio električna vozila širokom spektru kupaca u Evropi, Sjevernoj Americi i u Australiji. Cilj kompanije je da se do 2030. godine polovina ukupne prodaje odnosi na električne kamione.
"Jasno je da ovi brojevi pokazuju da smo na veoma dobrom početku u prodaji. Sa širom ponudom električnih kamiona, biće moguće elektrificirati skoro polovinu teškog drumskog transporta. Ova proporcija će još više ići u korist električnih kamiona, kako se bude razvijala tehnologija baterija, kako kamioni budu u stanju prelaziti veću udaljenost s jednim punjenjem i kako se bude razvijala infrastruktura za punjenje“, navodi Roger Alm.