Volvo Trucks predstavio sljedeću generaciju sigurnosnih sistema za zaštitu pješaka i biciklista

Volvo Trucks razvija aktivne sigurnosne sistema za zaštitu ranjivih korisnika ceste, a cilj je "nula" nesreća u kojima učestvuju kamioni kompanije Volvo. Najnoviji primjer je Active Side Collision Avoidance Support sistem, gdje je ključna riječ "aktivni". Ovo je evolucija postojećeg sigurnosnog sistema s dodatkom aktivnog kočenja. Koristeći radarske senzore za detekciju bicikliste koji prilazi, sistem može upozoriti vozača te, ukoliko je to potrebno, aktivirati kočnice kako bi zaustavio kamion i spriječio sudar s biciklistom kada vozilo skreće u stranu suvozača.
"Kamioni učestvuju u 15 posto fatalnih saobraćajnih nesreća, a saobraćaj u gradu može biti izazovan čak i za najiskusnijeg vozača kamiona. Mi u Volvo Trucksu konstantno radimo na unapređenju sigurnosnih performansi naših kamiona, kako za vozača, tako i za ostale učesnike saobraćaja. Ovaj sigurnosni sistem, koji je namijenjen zaštiti biciklista u gradskom okruženju, predstavlja jednu od naših najnovijih inovacija koje će nas primaknuti korak bliže dugoročnoj viziji od nula nesreća u kojim učestvuju Volvo kamioni", izjavila je Anna Wrige Berling, direktorica za sigurnost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks.
Active Side Collision Avoidance Support sistem je već dostupan kupcima modela iz Volvo FH linije, FM i FMX modela na svim tržištima širom svijeta.

Drugi sistem je sljedeća generacija sistema pod nazivom Collision Warning with Emergency Brake, koji je uveden 2012. godine te je konstantno poboljšavan. Sistem koristi kamere i radar za praćenje saobraćaja ispred kamiona, a ukoliko se detektuje rizik od sudara, sistem upozorava vozača te u slučaju potrebe automatski aktivira kočnice kako bi se izbjegao sudar.
Međutim, zahvaljujući najnovijim poboljšanjima, sistem može detektovati, upozoriti i kočiti ne samo u slučaju izbjegavanja sudara s drugim vozilima, nego i s pješacima te biciklistama. Sistem je usklađen s novim i strožijim evropskim zakonom za napredne kočione sisteme u hitnim situacijama, koji će stupiti na snagu 2028. godine. Pored toga, sistem čak nadmašuje nadolazeći zakon kada je riječ o situacijama u saobraćaju za koje je dizajniran.
"Sretni smo što se uvode zakoni u skladu s našom vlastitom vizijom od nula nesreća. Međutim, mi u Volvu ne čekamo na zakone, nego nastavljamo s inovacijama i premašivanjem zakonskih obaveza s novim funkcijama, kako bismo podržali naše ambiciozne ciljeve", dodala je Wrige Berling.
Sistem automatskog kočenja je standardna oprema u Evropi za sve modele iz FH serije, kao i FM te FMX kamione od 2025. godine te je dostupan kao opcija širom svijeta.