Na sedam dana
15

Volvo želi izbjeći EU carine na EX30 i zatvara belgijsku fabriku zbog priprema za njegovu proizvodnju

A. M.
Evropska unija će od jeseni ove godine uvesti uvećanu carinsku stopu pri uvozu automobila proizvedenih u Kini. Budući da se EX30 sklapa u Kini, Volvo na sedam dana zatvara fabriku u Gentu kako bi pripremio proizvodnu liniju za ovaj model. S proizvodnjom u Evropi, EX30 će izbjeći EU namete.

Novi Volvo EX30 brzo je postao jedan od najprodavanijih modela švedske marke. Najmanji model u ponudi, nakon samo par mjeseci na tržištu električnih vozila došao je do izražaja, unatoč činjenici da je potražnja za električnim automobilima na Starom kontinentu smanjena.

Međutim, kao dio kineskog koncerna Geely, EX30 se proizvodi u Kini i s novim nametima, koje će EU od jeseni primjenjivati pri uvozu modela "made in China", marka je započela pripreme u svojoj belgijskoj tvornici za njegovu evropsku proizvodnju od 2025. godine.

Volvo EX30 osvaja Evropljane od prvog dana

Vrijeme ne teče, ono leti, a novi porezi koje će od jeseni kačiti električne automobile koji dolaze iz Kine veliki su problem evropskim brendovima koji se proizvode u Kini. Jedan od pogođenih modela je dakle novi Volvo EX30, koji je u kratkom vremenu osvojio više od 13.000 kupaca i koji švedsku marku stavlja u veliku dilemu.

Uvećane carine koje je Evropska unija odlučila uvesti na automobile proizvedene u Kini uticati će svakako na cijene automobila. Zato marke imaju tri opcije na stolu. Najmanja vjerovatnoća je da proizvođači preuzmu taj dodatni trošak na sebe i ne prebace ga na kupce, te tako zadrže visoku potražnju za ovim modelom. Druga opcija je najizglednija, a to je da to kompenziraju povećanjem cijena, tako da potražnja može pasti još više. Treća mogućnost za izbjegavanje loših scenarija jeste proizvodnja automobila na evropskom tlu, a tu mogućnost Šveđani upravo i koriste.

Sedam dana odmora za 6.500 radnika

Proizvodnja u Evropi donosi dosta ograničenja, jer je dostupna samo nekim markama. Mnogi proizvođači ne mogu sebi priuštiti ovo rješenje, ali Volvo ipak može, zbog čega su Šveđani odlučili zatvoriti svoju tvornicu u Gentu u Belgiji na sedam dana i poslati svojih više od 6.500 zaposlenika na odmor dok teku pripreme za instalaciju nove proizvodne trake za proizvodnju novog EX30 od 2025. godine. Odluka je donesena prije više od pola godine, no vrijeme je presudno i radi se na tome da se rokovi što više skrate.

Volvo tvornica u Gentu jedna je od najprofitabilnijih za švedsko-kinesku marku, koja trenutno proizvodi modele EX40 i EX40. No, u Gentu još uvijek ima dovoljno kapaciteta za proizvodnju EX30 s kojim će Volvo postići maksimalnu količinu proizvodnje. Prošle godine iz tvornice u Gentu je izašlo oko 230.000 jedinica, od čega je 60 posto bilo električnih automobila. Ta stopa će znatno porasti kada novi EX30 počne silaziti s proizvodne trake tvornice u Belgiji.