Pun pogodak za Čehe
9

Vozili smo Škodin Kodiaq RS: Mnogo više od porodičnog SUV-a

Piše: D. B.
Dok smo na poziv kompanije Škoda prošle sedmice boravili u Hrvatskoj, zapravo nismo samo vozili model Octavia RS, nego i snažni SUV Kodiaq s istom prestižnom oznakom. Riječ je o modelu druge generacije, koji uskoro stiže na bh. tržište, tako da je ovo bila prilika da među prvima vidimo šta nudi i čime se može pohvaliti.
Češki SUV dolazi u konfiguraciji s pet i sedam sjedišta.

Baš kao i Octavia RS, Kodiaq RS ispod haube ima snažniji 2,0-litarski TSI benzinski motor, koji isporučuje 265 KS i koji je uparen sa sjajnim 7-stepenim DSG mjenjačem i pogonom na sva četiri točka.

Njegova ECU jedinica je posebno adaptirana prema karakteristikama vozila, dimenzijama i pomenutom 4x4 pogonu, što omogućava maksimalni obrtni moment od 400 Nm. Novi Kodiaq RS dolazi i sa Dynamic Sound Boost sistemom, koji poboljšava zvučni doživljaj simulirajući dublji i agresivniji zvuk motora u kabini.

Napredni 4x4 pogon

Pogon na sva četiri točka je omogućen pomoću elektrohidraulički kontrolisane međuosovinske spojke s više lamela, koju podržavaju različiti senzori za kontinuirano procjenjivanje situacije u vožnji. Upravljačka jedinica izračunava i primjenjuje optimalnu distribuciju snage omogućavajući preusmjeravanje do 100 posto obrtnog momenta na stražnju osovinu te do 85 posto na jedan točak u saradnji s elektronskom blokadom diferencijala. Pogon na sva četiri točka povećava kapacitet vuče, tako da Kodiaq RS može povući prikolicu mase do 2.500 kilograma.

Baš kao i Octavia RS, Kodiaq RS koristi MacPherson ovjes s donjim trouglastim karikama i torzijskim stabilizatorom naprijed te multi-link ovjes s torzijskim stabilizatorom na stražnjoj osovini. Sastoji se od jedne uzdužne i tri poprečne ruke, odnosno od četiri elementa. Specifične funkcije ovih elemenata za prijenos sile u poprečnom i uzdužnom smjeru su osnova za njihov individualni dizajn, što osigurava optimalnu kinematiku osovine. Rezultat su odlične karakteristike upravljanja te zaista visok nivo udobnosti tokom vožnje. Recimo i da Kodiaq RS također dolazi s progresivnim upravljanjem u standardnoj opremi, a sve to doprinosi boljoj dinamici upravljanja i manevrisanju pri malim brzinama smanjenjem broja "punih" okretaja upravljača.

Moćan kočioni sistem s crvenim kliještima

Prednji i stražnji kočioni diskovi su ventilirani i dolaze s kočionim kliještima crvene boje, što odgovara performansama automobila. Verzija Kodiaqa s pet sjedišta dolazi sa 17-inčnim diskovima dimenzija 340x30 mm na prednjoj osovini, dok se na prednjoj osovini verzije sa sedam sjedišta nalaze 17-inčni diskovi veličine 335x30 mm s kočionim kliještima s dvostrukim klipom. Stražnja osovina u slučaju obje verzije opremljena je 17-inčnim diskovima veličine 310x22 mm s kočionim kliještima s jednim klipom.

Crni detalji eksterijera, sportski branici, prednja svjetlosna traka

Crni detalji eksterijera zaštitni su znak Škodinih RS modela. Druga generacija Kodiaqa RS ima sjajni crni okvir rešetke hladnjaka, što važi i za bočne retrovizore, gornje dijelove okvira prozora, krovne nosače i D-stub. Kodiaq RS je dobio poseban prednji branik s komponentama u crnoj boji. Druga ekskluzivna karakteristika eksterijera je prednja rešetka hladnjaka, koja sadrži horizontalnu svjetlosnu liniju.

Kao što je slučaj sa svim Škodinim RS modelima, nazad se nalazi reflektor koji se proteže cijelom širinom vozila. Natpis "ŠKODA" i oznaka modela na vratima prtljažnika također su u crnoj boji, dok su stražnji branik i pragovi u boji karoserije. Polirani završeci izduvnog sistema od nehrđajućeg čelika vidljivi su ispod stražnjeg branika. Redizajnirani RS logotip krasi vrata prtljažnika i rešetku hladnjaka, dok standardne 20-inčne Elias felge imaju poliranu crnu završnu obradu i ekskluzivne su za RS. Što se tiče boja karoserije, dostupna je jedna mat i ukupno sedam metalik boja uključujući Bronx zlatnu metalik.

Bogat paket standardne opreme

Kodiaq RS se može pohvaliti bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje LED Matrix prednja svjetla s animiranim "welcome" efektom te funkciju za skretanje, kao i LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera povezana s crvenom dekorativnom linijom. KESSY Advanced sistem s Open On Approach i Walk Away Locking funkcijama za otključavanje i zaključavanje prilikom prilaska, odnosno udaljavanja od automobila, također je dio standardne opreme, baš kao i poboljšani DCC Plus sistem adaptivne kontrole šasije. DCC Plus nudi 15 podešavanja, od udobnog do sportskog, a također kontinuirano prilagođava amortizere. Također, koristi amortizere s dva neovisna ventila, tako da kontrola kompresije i odskoka mogu biti odvojeni. Ranije se za obje funkcije koristio jedan ventil, a novo rješenje omogućava brži odziv amortizera te proširuje raspon karakteristika prigušenja za bolje performanse i udobnost vožnje. Modovi vožnje su također u standardnoj opremi, a vozači mogu izabrati Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow mod vožnje. Svaki od njih podrazumijeva odgovarajuća elektronska podešavanja amortizera, a nikako ne treba zaboraviti ni Off-Road mod za avanture "pored ceste".

Sportske opcije unutrašnjosti i akustični bočni prozori

Međuosovinsko rastojanje modela Kodiaq RS iznosi 2.791 mm, što mu omogućava da ima prostranu unutrašnjost, za koju kupci mogu birati dva dizajna.

Osnovni RS Lounge Design Selection uključuje sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu te crne presvlake od kombinacija Suedia materijala i umjetne kože s crvenim koncem. Kao i većina unutrašnjosti strop je crne boje. Dizajnerski dio armaturne ploče, umeci na vratima i središnji naslon za ruku također su presvučeni crnim Suedia materijalom. Prednja sjedišta su elektronski podesiva i imaju funkciju memorije, a dio opreme je i ambijentalno osvjetljenje. Uz doplatu će biti moguće dobiti funkciju grijanja i stražnjih sjedišta.

Opcioni RS Suite Design Selection paket podrazumijeva sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu te crnu perforiranu kožu/umjetnu kožu s crvenim koncem. Pored svega navedenog za sjedišta u osnovnom paketu, u ovom slučaju imaju i funkciju ventiliranja. Dizajnerski dio armaturne ploče, umeci na vratima i centralni naslon za ruku presvučeni su crnom umjetnom kožom.

Kodiaq RS dolazi s trokrakim multifunkcionalnim sportskim upravljačem, koji krase crveni konac i RS oznaka. Zatamnjena akustična bočna stakla naprijed i nazad osiguravaju još bolju zvučnu izolaciju. Snažni SUV posjeduje 10-inčni Virtual Cockpit sa samostojećim 10 ili 13-inčnim ekranom ovisno o tržištu, koji prikazuje RS logotip za dobrodošlicu. Također, opremljen je Canton ozvučenjem koje je dio standardnog paketa opreme.

Iskustvo vožnje: Odličan, 5!

Već na prvi pogled, Škoda Kodiaq RS odiše atraktivnošću i sportskim duhom. Njegov moderan dizajn, posebno u upečatljivoj crvenoj boji koja je naš favorit, definitivno ne prolazi nezapaženo, nego privlači poglede i zaista ostavlja dojam automobila iz višeg cjenovnog ranga. Njegova masivna i dinamična pojava na cesti jasno govori da je ovo više od običnog SUV-a, jer Kodiaq RS kombinuje prostranost i praktičnost s uzbudljivim sportskim karakterom.

Unutrašnjost je pažljivo izrađena, s kvalitetnim materijalima i bez previše tvrde plastike, što dodatno podiže osjećaj luksuza. Prostranost je impresivna, pružajući dovoljno mjesta i za najviše putnike, čak i na stražnjim sjedištima, dok prednja sportska sjedišta s bočnim potporama nude vrhunsku udobnost i stabilnost u vožnji. Ergonomija je besprijekorna, sve kontrole su intuitivno postavljene i lako dostupne vozaču. Uz modernu tehnologiju i bogatu opremu, svaki trenutak proveden u Kodiaqu RS je bio pravo uživanje.

Vrlo dobar dojam je ostavio 2,0-litarski turbobenzinski motor od 265 KS, koji se dobro nosi s masom Kodiaqa RS. U modu Sport, zvuk u unutrašnjosti naglašava njegov sportski duh i dodatno pojačava doživljaj vožnje. S druge strane, izolacija od okoline, odnosno zvukova, na visokom je nivou, a oni koji su možda pomislili da će TSI motor biti bučan pri većim brzinama, prevarili su se.

Odziv na pritisak papučice gasa, precizno upravljanje i adekvatne kočnice, pružaju osjećaj sigurnosti i kontrole u svakoj situaciji. U poređenju s Octavijom RS, ovaj SUV je subjektivno ostavio čak i bolji utisak na nas. Moćan je, atraktivan, prostran, praktičan i stabilan, a krasi ga i karakter koji osvaja na prvu.

Škoda Kodiaq RS definitivno nije samo porodični SUV, to je automobil koji spaja snagu, stil, modernu tehnologiju i vrhunsko iskustvo vožnje. Rekli bismo, pun pogodak kompanije iz Mlade Boleslav za ljubav na prvi pogled i kilometar.

Dostupnost u BiH

Škoda Kodiaq RS još uvijek nije dostupan kupcima u našoj zemlji, ali će se to uskoro promijeniti, preciznije u martu, kada će biti poznate i cijene.