Vremena se mijenjaju, zašto mladi više ne "grizu" za automobilima i sve manje vole da voze
Prijašnim generacijama dobivanje vozačke dozvole s prvim danima punoljetstva je uvijek bio cilj, ali i simbol slobode i potreba.
Međutim, zapitajmo se koliko smo puta čuli u posljednje vrijeme da današnju omladinu ne zanimaju ni automobili, niti "grizu" da steknu vozačku dozvolu.
Kako pokazuju pojedine studije i zvanični podaci, to je realnost. Podaci recimo iz Španije govore da je 2007. godine bilo nešto više od 470.000 mladih između 18 i 24 godine sa vozačkom dozvolom. U 2020. godini, ovaj broj je pao na oko 272.000 mladih vozača.
Prema Uberovom istraživanju iz 2021. godine, postotak vozača među generacijom Z, rođenih između 1996. i 2006. godine bio je 58 posto, što je u suprotnosti sa 74 posto milenijalaca rođenih u razdoblju između 1985. - 1995. godine, 78 posto generacije X (1965. - 1985.) i 87 posto bejbi bumera (1946. – 1964.).
Iza toga stoji nekoliko faktora, uglavnom pod uticajem trenutnih uslova života, posebno u gradu. Mladi imaju mnoštvo mogućnosti za transport od tačke A do tačke B: električni skuteri i bicikli, više oblika javnog prevoza, taksi, Uber i sl. To su sve razlozi koji ne podstiču mlade da prave velike izdatke za kupovinu, posjedovanje i održavanje novog, a posebno polovnog automobila.
Ove brojke su u suprotnosti i označavaju evoluciju društva. Jer na kraju, baš kao i društvo, i tržište automobila evoluira, što pokazuju neki zaista radoznali trendovi među mladim vozačima.
Određene studije otkrivaju neobičan ukus i entuzijazam novih mladih vozača. Generacija Z i dalje voli da vozi (77 posto), a zanimljivo je da je 32 posto ispitanika imalo ili ima neki "youngtimer".
Trend pokazuje da je sve manje mladih vozača, ali izgleda da razvijaju poseban ukus. Prema nekima studijama, oni sa entuzijazmom vole vozila proizvedena devedesetih, odnosno nišu već kolekcionarskih automobila, kao i onih sa ručnim mjenjačem.
Razlozi koji bi mogli objasniti ovaj trend su, na primjer, osjećaj da mogu posjedovati vozilo koje predstavlja zlatno doba automobilizma, one automobile koji su predstavljeni u video igricama, uspješnim filmovima ili ih voze "influenceri" na društvenim mrežama.
SUV-ovi, gradski auti, ali i kamioneti iz ove decenije dio su liste želja nove generacije vozača. To je ujedno tržište na kojem sve više dominiraju električni automobili, hibridi i u paketu s tim - automatski mjenjači. To znači da će klasični oblici, kao i ručni mjenjači biti gurnuti u malu nišu, budući da će takvi tipovi automobila za nekoliko godina ostati u rukama mnogo manjeg broja vozača.