Iznos od 65.000 dolara
28

Waymova robotaxi vozila prošle godine skupila 589 kazni za parking

Piše: D. B.
Iako kompanija Waymo tvrdi da njena robotaxi vozila mogu izbjeći blokiranje saobraćaja, ipak su tokom prošle godine prikupila 589 kazni u ukupnom iznosu od 65.000 dolara.

Cijeli robotaxi koncept bi trebao predstavljati ugodnu, sigurnu i efikasnu opciju transporta, no čini se da su Waymo vozila u San Franciscu sklona kršenju pravila parkiranja. Flota autonomnih automobila je u protekloj godini skupila dosta kazni.

Podaci gradske Agencije za općinski saobraćaj pokazuju da su Waymo vozila u 2024. godini dobila 589 kazni za parking, što kompaniju košta 65.065 dolara. U San Franciscu je na cestama više od 300 Waymo vozila, a do septembra prošle godine su prešla više od 16 miliona kilometara.

Washington Post prenosi da je dobar dio tih prekršaja, tačnije 138, evidentirano zbog nepoštivanja restrikcija koje se odnose na čišćenje ulica, a 134 su povezana s ometanjem sadržaja. Također, izdano je 77 kazni zbog parkiranje na zabranjenim mjestima, kao i 74 za blokiranje saobraćaja. Osim toga, Waymova vozila su u Los Angelesu prošle godine dobila 75 kazni, tako da problem nije samo San Francisco.

Jedan od službenika gradske kontrole parkinga je rekao da je napisao kaznu za Waymov automobil nakon što je uočio da je parkiran nekoliko sati na mjestu označenom za čišćenje ulica. Iako to ne zvuči kao veliki problem, zvaničnici kažu da, ukoliko robotaxi vozila ometaju tok saobraćaja, to povećava rizik od sudara s drugim vozačima, jer ih ta situacija može prisiliti da naglo skrenu ili zakoče.

Waymo tvrdi da su primjerci Jaguarovog modela I-Pace opremljeni sistemom koji prepoznaje parking mjesta te da mogu ustanoviti da li blokiraju saobraćaj. Međutim, ponekad se mogu zaustaviti u zonama komercijalnog utovara kako bi putnik izašao ako su jedine druge dostupne lokacije zakrčena magistralna cesta ili negdje mnogo dalje od mjesta gdje je putnik trebao stići.

Glasnogovornik Waymoa je kazao da su vozila dizajnirana da izvedu najsigurniju dostupnu radnju tokom kratkog perioda provedenog prilikom primanja putnika ili njegovog puštanja te da vjerovatno tada skupe najviše kazni.

Cilj je da robotaxi vozila postanu što sigurnija, no ne vole ih baš svi u San Franciscu. U prošle godine je jedan Waymov robotaxi zapaljen. Nekada ova vozila mogu biti jednostavno dosadna, npr. kada se okupe na parkingu u gradu i trube usred noći.

Iako je revolucija robotaxi vozila zamišljena da olakša život, čini se da treba još vremena prije nego ova autonomna vozila budu zaista slobodna od problema.