WRC odbacuje hibridni pogon od 2025. godine i vraća se samo SUS motorima
WRC je uveo hibridne pogone u Rally1 seriju 2022. godine, no od sljedeće godine će šampionat napraviti promjenu i vratiti se na staro. To znači da će automobile u pomenutoj klasi ponovo pokretati samo motori s unutrašnjim sagorijevanjem. Ipak, svi će koristiti održiva goriva, no električni motori od 100 KS se više neće upotrebljavati. Zahvaljujući ovoj promjeni će automobili biti lakši.
"Aktuelni Rally1 automobil nastavlja biti WRC-ov flagship u 2025. i 2026. godini, no s modifikacijama koje će smanjiti troškove i performanse. Ove promjene uključuju uklanjanje plug-in hibridnog pogona, a performanse će se kompenzirati smanjenjem ukupne mase", saopćeno je iz FIA-e.
Propisi za sezonu 2026. godine će zahtijevati da sva vozila koriste zajedničku sigurnosnu ćeliju kako bi se smanjili troškovi i složenost, a timovi će moći razviti karoseriju na osnovu bilo kojeg svog cestovnog automobila iz B ili C klase, kompaktnog SUV-a ili koncepta. Snaga će biti ograničena na oko 330 KS, a cijena svakog automobila na 400.000 eura. To je znatno manje u odnosu na aktuelnu cijenu od oko milion eura.
I dok se Rally1 klasa udaljava od elektrifikacije, FIA je otkrila d aradi na uspostavljanju posebne "električne kategorije", koja će biti uvedena u WRC čim prije bude moguće. Ovi automobili će moći koristiti istu sigurnosnu ćeliju kao i Rally1 vozila te će performansama parirati modelima sa SUS motorima.
Toyota, Hyundai i M-Sport Ford jedini su timovi koji se trenutno takmiče u Rally1 klasi. Šef Toyotinog WRC tima, Jari-Matti Latvala, za Autocar je rekao da se nada da će udaljavanje od elektrifikacije omogućiti većem broju timova da uđu u sport.
"Troškovi su previsoki, a automobili preskupi. U slučaju Rally1 automobila smo izgubili privatnike koje smo imali s World Rally Cars vozilima jer su troškovi previsoki. Odbacivanje hibrida i fokusiranje na e-goriva ili vodik bi moglo biti način smanjenja troškova", poručio je Latvala.