auto
0

Završena trka 24 sata Le Mansa: Na zapadu ništa novo

Piše: Elmir Tozo
Iskreno se nadamo da će večeras u Brazilu favorizovana Argentina u utakmici protiv Bosne i Hercegovine proći onako kako je na 82. izdanju jedinstvene trke izdržljivosti 24 sata Le Mansa favorizovana Toyota prošla u duelu sa ekipom Audija.

Toyota vodi u WEC šampionatu, njihov hibridni LMP1 prototip bio je najbrži nakon kvalifikacija u Le Mansu, ali sve to (opet) im nije bilo dovoljno za dugo priželjkivani (prvi) trijumf na legendarnoj stazi Circuit de la Sarthe. Glavobolja za ekipu Toyotu počela je već u drugom satu trke. Nakon udaranja u zaštitnu ogradu prototipa sa startnim brojem 8, jer se Nicolas Lapierre nije najbolje snašao u iznenadnom prolomu oblaka nad stazom. Automobil je na popravci u boksu proveo skoro sat vremena i tada su nade za visok plasman Toyotine „osmice“ bile prilično blijede.

Sreća prati hrabre, pa su na kraju izvanrednim zalaganjem vozači „osmice“ (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi) ipak stigli do trećeg mjesta u generalnom poretku. U tome im je svakako pomoglo odustajanje u zadnjoj fazi trke Porscheovog tada visokoplasiranog prototipa kojeg Toyota br. 8 drugačije ne bi (pre)stigla.

Pored Toyote u jučerašnjem potopu stradao je i Audijev LMP1 sa startnim brojem 3 na kojeg je naletio Sam Bird iza upravljača Ferrarija 458 klase LM GTE Am. Ekipa Audija tako je, ni kriva ni dužna, izgubila jedan auto. Druga Toyota sa startnim brojem 7 dugo je suvereno vladala situacijom. Vodili su trku od samog početka, ali je sve otišlo u nepovrat kada se Nakajima nešto prije svitanja zaustavio pored ograde. Kvar na električnoj instalaciji prouzrokovao je odustajanje do tada najbržeg automobila na stazi.

U tom trenutku činilo se da iskusne posade dva preostala Audija, nakon deset sati trkanja, pred sobom imaju prilično čistu situciju. Međutim, tada niko od njih nije računao na sopstvene ozbiljne tehničke probleme (s turbo-kompresorima na oba automobila), ali i Porscheov prototip sa startnim brojem 20 koji je, dva sata prije kraja trke, čak bio u poziciji da se bori za prvo mjesto. Nažalost ovogodišnjih povratnika u Le Mans, Porsche 919 Hybrid ipak nije izdržao žestok višesatni tempo. Mark Webber je nekako uspio stići do boksa, mehaničari su pokušali popraviti kvar, ali u tome ne uspijevaju. Porsche br. 20 ostaje u garaži.

Nakon svih uspona i padova, sa 379 pređenih krugova,na najvišem mjestu pobjedničkog postolja našla se posada Audija sa startnim brojem 2 (Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer). Drugo mjesto osvaja posada Audija broj 1 (Lucas di Grassi, Marc Gene i Tom Kristensen). Uz sve malere koji su ih pratili na treninzima, kvalifikacijama, ali i samoj trci, Kristensen i njegova posada morali bi biti prezadovoljni ostvarenim rezultatom. Ovom pobjedom Audi je stigao do pete uzastopne pobjede u Le Mansu od ukupnih 13 pobjeda do sada, čime su se primakli Porscheu koji će još morati pričekati na svoju 17. pobjedu u Le Mansu.

Jednako uzbudljivo je bilo i u slabijim klasama. U klasi LMP2, nakon žestoke borbe do samog kraja, pobjedu odnosi ekipa Jota Sport čiji su Zytek Z11SN - Nissan vozili Simon Dolan, Harry Tincknell i Oliver Turvey. U klasi LM GTE Pro Ferrari je opravdao dominaciju viđenu na treninzima i kvalifikacijama. Sa 339 pređenih krugova pobjedu odnosi Ferrari F458 Italia fabričke ekipe AF Corse čiji upravljač su dijelili Gianmaria Bruni, Toni Vilander i Giancarlo Fisichella. Do druge pozicije je stigla nova Corvetta C7.R sa startnim brojem 73 koju su vozili Jan Magnussen, Antonio Garcia i Jordan Taylor, a u Chevroletu su već izjavili da su veoma zadovoljni potencijalom svoje nove Corvette. Najbolja među ekipama u klasi LM GTE Am bila je ekipa Aston Martin Racing čiji su Vantage V8 sa startnim brojem 95 dijelili Kristian Poulsen, David Heinemeier Hansson i Nicki Thiim.

Među onima koji zasigurno neće biti zadovoljni postignutim rezultatom svakako je i ekipa Dempsey Racing Proton za koju vozi i glumac Patrick Dempsey. Ovaj put u Le Mans su stigli s novim Porscheom 991 GT3 RSR, nadali su se da će stići do podijuma, jer im je prošle godine treće mjesto u klasi LM GTE Am izmaklo za dlaku, ali ništa od toga. Izdržali su 24 sata pakla i nisu mogli bolje od petog mjesta.

Buka se na kraju smirila, a i ovogodišnje izdanje trke u Le Mansu potvrdilo je istinitost slogana koji glasi „ništa nije gotovo dok nije gotovo“. Toyota će na svoju priliku morati sačekati do juna naredne godine, a već su najavili da će u Le Mans stići sa tri automobila. Tamo će ih opet čekati Audi i Porsche, ali i Nissan koji će biti četvrta fabrička ekipa koja će se trkati u najsnažnijoj LMP1 klasi.