Amila Husanović, uspješna marketing stručnjakinja: Žene mogu biti lideri, samo im treba dati krila
Amila Husanović iskusna je marketinška stručnjakinja s bogatim profesionalnim iskustvom, a koje je odlučila podijeliti u svojstvu učesnice na panelu "Zašto i kako komuniciramo?! Da li cilj opravdava sredstvo?" na ovogodišnjoj Woman.Comm konferenciji.
Kao neko ko se godinama bavi ovim poslom, Husanović marketing doživljava kao svoju strast. Posljednjih deset godina radi na poziciji Media Managera, o čemu je sada više govorila.
"Ne volim prefikse, ženske ili muške. Svi bismo trebali imati jednake šanse", rečenica je kojom je započeo razgovor s Amilom Husanović. Kako nam kaže, privatno se kreće u jednakom muško-ženskom okruženju, te predrasude o podijeli poslova prema spolovima teško prihvata.
"Izreka 'Žena, majka, kraljica' itekako ipak ima svoje uporište, jer da žene mogu biti uspješne na poslu, uspješne majke i uspješno voditi domaćinstvo, je više nego tačno. Međutim, kada govorimo o poslovnom svijetu, nažalost, statistika nije baš na strani nježnijeg spola. Neki dan sam pročitala podatak da žene zarađuju 53,7% dohotka muškaraca. Na istoj poziciji žena je manje plaćena od muškaraca i ovo je tema koja treba da se otvori i dublje istraži. Woman.comm konferencija nije eksluziva samo za žene, već prilika da podignemo svijest o jednakosti. Na ovom ćete dvodnevnom događaju susresti i mušku populaciju s kojima ćemo zajedno otvoriti razna pitanja, a sve u cilju da bismo na što kvalitetniji i bolji način podijelili svoja iskustva o snazi komunikacije", nastavlja Husanović.
Koliko vas je inspirisala tema "Zašto i kako komuniciramo"?
Način komuniciranja rapidno i revolucionarno se mijenja, sa posebnim intenzitetom posljednjih četiri-pet godina. Komuniciranje s aspekta marketinških agencija može imati tri pravca:
Prvo je klijent - agencija. Nekada su se marketinške agencije posmatrale samo kao egzekutori planova koje su dobijali od klijenata i agencije su bile u položaju niže. Međutim, kod klijenata je proradila svijest o bitnosti ljudi iz sfere agencija, te nas gledaju kao ravnopravne partnere koji im pružaju stručne savjete. Jednostavno bih rekla: Dopustite struci da radi svoje, i rezultati neće nedostajati.
Drugo je mediji - agencije. Ovo je jedan ravnopravni, partnerski odnos, gdje zajedničkom sinergijom nastojimo da dođemo do najbolje solucije za klijenta. U ovom segment došlo je do eksplozivnih promjena, novih medija, rapidnog rasta online komuniciranja, influencing marketinga i slično. I sve to moramo da upakujemo u uspješnu marketing strategiju.
Treće je odnos prema krajnjem kupcu. Trend promjena u ovom segmentu multinacionale kompanije prate godinama, a lokalne se tek priključuju. Krajnji potrošač se konačno stavlja u fokus i otvoreno se komunicira prema njima.
Ističete da godine iskustva nisu nešto čime se treba ponositi, već projekti koje smo uspješno odradili
Da, 20 godina iskustva nije malo i to prvih 10 godina na strani klijenta, a zatim 10 zadnjih kao agencija. Ali, taj broj ništa ne bi značio da nisam brojne kampanje iznijela na svojim plećima. Lansiranje novih proizvoda, kompletan proces od cjenovne politike, ulistavanje proizvoda u prodajne objekte, distribucija, implementacija marketinške strategije je samo dio onoga što stoji iza mene. Većina projekata je završeno sa over succeed ocjenom, ali iza toga je uvijek stajao jedna sinhronizovani, dobro uhodani tim ljudi, sa liderom koji je imao ljudsku notu u sebi, što je najčešće presudno za uspjeh.
Bilo je i situacija kada sve nije ispalo onako kako smo planirali. To je opet posebna tema o kojoj smatram da se treba otvoriti posebna diskusija. Svi smo skloni da pričamo o dobrim stvarima, ali ipak neuspješni projekti su projekti koji su mene izgradili i koji mogu biti odličan primjer drugima kako ne bi trebalo nešto raditi.
Drugi dio vašeg panela obuhvata pitanje "da li cilj opravdava sredstva". Kako bi glasio vaš odgovor?
Imam jasan stav kao odgovor na ovo pitanje, a to je ne. Jer, u suprotnom to bi značilo da na jedan nemoralan, neetički, nelojalan i nekorektan način dolazimo do cilja.
Šta je i kakva je vaša uloga sada u agenciji
Pozicija Media Managera je ineresantna, zahtjeva i izazovna. Advans jeste mala ekipa (u kojoj dominiraju žene), ali sa odličnim partnerskom mrežom, imamo "vojsku" koja može pružiti klijentu full uslugu. I kod nas je na čelu direktor, ali odluke se najčešće donose zajedno. Uvažavaju se naše ideje, stavovi i razmjenom mišljenja kreiramo finalnu odluku.
Šta biste poručili na kraju
Dođite na Woman.Comm konferenciju 24. i 25. oktobra u hotel Hills na kojoj ćemo, između ostalog, promovisati vrijednost žena i inspirisati sljedeće generacije da mogu dati pečat ne samo industriji komunikacije, nego i ostalim granama. Žene imaju potencijal da budu na istaknutim liderskim pozicijama, samo im treba dati krila.