Bez odobrenja čak 150 velikih kompanija imalo pristup privatnim porukama korisnika Facebooka
![Foto: EPA-EFE](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_181219013.jpg?v=1)
Čak 150 velikih kompanija je imalo pristup podacima korisnika Facebooka, a da korisnici o tome nisu bilo šta znali. Među 150 kompanija su Spotify, Amazon i Netflix koji su imali potpuni pristup privatnim porukama miliona korisnika te su ih mogli brisati, pisati poruke njihovim prijateljima i upravljati konverzacijama.
Facebook je također odobrio Microsoftovoj tražilici "Bing" da ima pristup svim prijateljima korisnika Facebooka, čak i ako su oni zaključani. Amazon je mogao prikupljati informacije o korisnicima kroz profile njihovih prijatelja, a Yahoo je imao pristup svim objavama na Facebooku, bile one zaključane ili ne.
Sony, Microsoft i Amazon su mogli prikupljati e-mail adrese korisnika s profila korisnika, ali i preko njihovih prijatelja.
Ovo dokazuje da su se sve ove kompanije ponašale kao da su oni nastavak ove društvene mreže te kao da svi oni rade u jednom velikom timu. Facebook je u utorak negirao da je ijedna od ovih kompanija zloupotrebljavala informacije s društvene mreže, ali se nisu oglasili o tome koliko su ustvari pristupa kompanije imale.
"Ljudi koje možda poznajete (People You May Know)" je opcija koja je na Facebooku već 10 godina, ali su se u vezi s njom širile mnoge špekulacije. Ova opcija je u više navrata predlagala korisnicima ljude koji im sjede u blizini, članove porodice s kojima ne razgovaraju godinama i koji im nisu blizu ili ljude koji su ih zlostavljali ili napali.
Sve ovo je poljuljalo tvrdnje Facebooka da je privatnost korisnika u potpunosti sigurna. Ubrzo je ispitano 50 bivših zaposlenika Facebooka te je otkriveno 270 stranica internih dokumenata iz kompanije. Ispitane su i količine informacija koje Facebook dijeli s partnerskim aplikacijama te je otkriveno da Facebook ima ugovore sa 60 kompanija koje prave telefone, uključujući i Apple.
Apple korisnici su mogli pristupiti kontaktima i kalendaru drugih korisnika, čak i ako su oni blokirali i sakrili te opcije. Njima je također data opcija da sakriju činjenicu da čitaju i otvaraju tuđe informacije.
Facebook se tereti za mnoge propuste, a u jedan od najvećih se ubraja dijeljenje lokacije i vjere korisnika bez njihovog pristanka, a Zuckerberg je izgubio više od četvrtinu korisnika zbog svih skandala koji su iskrsnuli u 2018. godini.