Bh. kompanija Monetize Ad uz rast od čak 500 posto budi interese stranih ulagača
Šta je ustvari Monetize Ad i čime se bavi u početku je teško shvatiti. Sami direktori kompanije priznaju da su enigma ljudima, ali enigma iza koje se kriju vješti programeri i marketing stručnjaci koji partnerima kompanije omogućavaju maksimizaciju profita.
Od 16 do 150 uposlenih
Kompanija je do prije godinu imala 16 uposlenika, a danas zajedno sa konsolidovanim kompanijama u regionu broji oko 150 uposlenih, uz tendenciju stalnog rasta i novih zapošljavanja, prije svega mladih i perspektivnih ljudi iz BiH i regiona.
Od samog osnivanja 2017. godine kompanija je bilježila rapidan rast, s prometom većim od dva miliona KM u 2019. do 20 miliona KM u 2020. godini širom grupacije, što je smjestilo i među stotinu najvećih kompanija u BiH te u vodeće u IT sektoru i internet marketingu. Ovim tempom Monetize Ad bi se mogao isturiti i u sami vrh na širem vanjskom tržištu.
"To je put koji smo zamislili i kojim idemo. Naša kompanija uspijeva iz BiH raditi na vanjskim tržištima, a pri tome ne izvozi radnu snagu, već takoreći uvozi novac u našu zemlju. U BiH se proizvode naši proizvodi i tehnička rješenja te se potom distribuiraju u druge države, pa čak i širom svijeta. Za taj proizvod mi radimo marketing iz BiH tako što otkupljujemo oglasni prostor u tim zemljama, dok naši uposlenici iz call centra u BiH kontaktiraju korisnike naših proizvoda i usluga u cijeloj regiji. Sve što smo mogli sami napraviti i proizvesti, od softvera do organizacije call centara, to smo i učinili. Svaki softver koji koristimo je isključivo naš, što mi je posebna satisfakcija. U suštini, ono čime se bavimo je splet industrija koje smo izučavali 12-13 godina i vremenom spojili", u najkraćem nam pojašnjava vlasnik i izvršni direktor Monetize Ad Ajdin Brković koji se još kao dijete počeo baviti programiranjem.
Monetize Ad je jedina kompanija u BiH koja kombinira affiliate marketing i digital marketing modele te kroz širok spektar usluga osigurava jedinstvenu promociju i prodaju proizvoda te softverskih rješenja. Vrijedi naglasiti da je Monetize Ad u suštini sam svoj klijent te isključivo promoviše svoje proizvode i softvere, što kompaniji osigurava samoodrživost, ali i rast u cijeloj regiji.
Velika nada za mlade ljude
Brković nam pojašnjava da je Monetize Ad u BiH vlasnik svih predstavništava kompanije u Srbiji, Albaniji, Kosovu, Crnoj Gori, Makedoniji i Turskoj, a od iduće godine ulazi i na tržište Evropske unije. To će definitivno donijeti i nova zaposlenja širom navedenih država pa tako i u našoj.
"U naredna tri mjeseca planiramo zaposliti još otprilike 60 ljudi u BiH. S obzirom na obim poslovanja, imamo cilj uposliti od 350 do 400 ljudi u naredne dvije godine. Posebno nas raduje što u ovako teškom vremenu uspijevamo snagom cijelog kolektiva zadržati mlade ljude, pružiti im nadu za budućnost te iz jedne tako male države biti konkurencija svjetski poznatim sistemima, a pri tome kontrolisati sve procese širom svih kompanija isključivo iz naše sjedišne kompanije u BiH", govori Brković.
Gradeći mrežu kupaca Monetize Ad ustvari kreira bazu kupaca i korisnika njihovih inovativnih softverskih rješenja, temeljenu na njihovim interesima. S tim u vezi, Mersad Vejzović, tehnički direktor i jedan od vlasnika Monetize Ad, ističe da se dugoročna vrijednost kompanije postiže na osnovu takvih baza podataka i stalnih korisnika, dok je sama prodaja ustvari kratkoročna vrijednost.
"Mi marketing radimo na totalno inovativan način, što nam zapravo i daje takve rezultate. Na osnovu onoga što su druge marketinške kompanije učinile dok je TV marketing bio popularan, mi idemo putem internet marketinga s našim servisima i unikatno izgrađenim platformama, uz stalno praćenje onoga što je korisnicima potrebno u određenom trenutku", kazao nam je Brković.
Konkurencija najvećim mrežama svijeta
Glavni fokus kompanije Monetize Ad jeste monetizacija korisnika kroz sve dostupne kanale.
"Jako smo ponosni ma MonadPlug sistem koji svojim algoritmom parira i najvećima mrežama svijeta, a domaćim korisnicima pomaže da daleko više zarade na osnovu svoje posjete," kaže Brković.
Njegov kolega Vejzović dodaje kako je najvažnije osigurati kanal prodaje koji sutra može biti fleksibilan.
"Mi sav profit od prodaje možemo dati na reklamu, dok neko ko prodaje naš proizvod samo dio onog što dobije može dati za reklamu. Stoga mi prilikom ulaska u neku zemlju težimo otkupu digitalnog medijskog prostora radi kreiranja optimalnog kanala prodaje", pojašnjava Vejzović.
Monetize Ad nema konkurenciju u BiH, ni u regiji, a prvi konkurenti koji se bave sličnim poslovima su kompanije iz Rusiji, Izralea te Amerike. Ipak, ulaskom u Evropsku uniju Monetize Ad će dobiti prostor da konkuriše na jednom od največih tržišta velikim kompanijama. Također, bitno je napomenuti da već sada nekoliko Venture Capitals fondova izrazilo želju akvizicije kompanije.
Na kraju, najveći "krivac" za uspješno poslovanje Monetize Ad je mašina sposobnih ljudi koje kompanija sa sjedištem u Sarajevu redovno obučava.
"Trudimo se osigurati uslove rada kojima će svako ko dođe ovdje biti zadovoljan. Odlaznost radnika iz naše firme iznimno je mala, skoro da je i nema. Vrijedi istaći da mi možemo zaposliti i čovjeka koji nema znanja iz ove oblasti, jer sve radnike obučavamo kompletnom sistemu rada i profiliramo u skladu s našim potrebama. Čak i ljudi koji imaju iskustva moraju proći našu obuku", ističe Tanović.
Uz jaku radnu snagu iz BiH i regije te stalni rast poslovanja, Monetize Ad se raduje širenju poslovne mreže u Evropi, ali i svijetu, za što zasigurno ima velike predispozicije.