Bunjo Grupacija ukazuje na olakšice pri kupovini eko vozila za krajnje kupce
Zbog činjenice da su zemlje iz regije (Crna Gora, Makedonija, Srbija) već odavno harmonizirale i umanjile carinske stope na uvoz automobila, prijedlogom o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih automobila, pokrenuta je inicijativa da se carinska stopa na uvoz novoproizvedenih automobila smanji sa dosadašnjih 15% na 5%, i to za automobile s pogonom na benzin, dizel i hibridna vozila, te da se sa 5% na 0% smanji carinska stopa na automobile na električni pogon.
"Ovaj prijedlog dolazi iz Ministarstva trgovine i ekonomskih odnosa BiH, te zasigurno predstavlja racionalnu i pozitivnu odluku. Suštinski, to znači da će ubuduće navedeni automobili biti znatno povoljniji za krajnje kupce“, ističe direktor TRIAB d.o.o (Škoda) Adis Bunjo.
"S obzirom da automobili, prema procjenama i stručnim analizama, imaju učešće od 30 - 40% u ukupnom zagađenju zraka, ovom odlukom će se dugoročno ostvariti napredak i u tom smislu. Svake godine u Bosni i Hercegovini, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, od posljedica prekomjernog zagađenja umre 3.600 ljudi. Zdravlje građana se mora staviti na prvo mjesto", ističu u saopštenju.
U saopštenju kompanije TRIAB nadalje stoji: "Želimo također naglasiti da bi i ostale institucije sistema, počevši od Fondova za okoliš, Ministarstva okoliša i turizma FBiH, te Ministarstva prometa i komunikacija BiH trebale dodatno stimulisati kupovinu ekološki prihvatljivih vozila. U Hrvatskoj imate godišnji fond iz kojeg se stimuliše nabavka eko vozila, te vam se pri tome refundira iznos PDVa. Slovenija također stimuliše nabavku eko vozila. Infrastruktura javnih punionica se snažno razvija, imate besplatno punjenje elektro vozila, kao i besplatan parking. Njemačka, Autrija i ostale zapadne zemlje daju ogromne podsticaje za prelazak na eko vozila, ukidaju se cestarine, porezi i slično. Norveška daleko prednjači u tome, jer već ima blizu 40% registrovanih eko vozila."
"Mi moramo slijediti primjere okolnih zemalja i na različite načine stimulisati građane da kupuju ekološki prihvatljiva vozila, jer se na taj način i svijest naših kupaca mijenja. Kroz stimulaciju eko vozila, također ćemo zaštititi tržište od najezde starih polovnjaka koje zapadne zemlje užurbano šalju na tržišta balkanskih zemalja, smatrajući naša tržišta odlagalištem i otpadom za takva vozila. Također postoji bojazan da ćemo ostati izostavljeni kada je u pitanju veći uvoz i prodaja eko vozila, jer kod nas još uvijek u pravilniku o registraciji nemamo električno i hibridno vozile, te smatramo da bi za ova vozila registracija trebala biti niza 50% u odnosu na sadašnje cijene registracije", ističe Enes Bunjo, direktor kompanije Bunjo d.o.o. (Toyota).
Bunjo Grupacija već od 1990. godine posluje na tržištu Bosne i Hercegovine. Bavi se prodajom i servisiranjem kako novih vozila (Toyota,Škoda,Fiat,Alfa Romeo,Jeep i motocikli Piaggio), tako i uvozom, prodajom i servisiranjem rabljenih automobila YES car.Za sve naše klijente u ponudi imamo i rent a car firmu Dailyrent koja posjeduje vozila svih klasa. Iz ove kompanije naglašavaju da svi proizvođači automobila u svijetu užurbano rade na proizvodnji električnih i hibridnih automobila, te da se naredne godine očekuju povoljnije cijene takvih automobila.