Globalna pomijeranja u autoindustriji nikada nisu bila veća a glavni razlog je slabljenje tradicionalnih automarki i dolazak brojnih marki i automobila iz Kine. Pored očitih prednosti u cjenovnoj privlačnosti i bogatoj opremi kineski automobili imaju pred sobom i neke očite prepreke, pogotovo u Evropi. Možda najveća od tih prepreka je prepoznatljivost, kako same marke tako i dizajna automobila, a to je u Evropi, pa i kod nas ipak bitan faktor. Forthing je stigao u BiH kao veliki novitet, a za razliku od drugih automobila iz Kine prilično smo sigurni da bi svojim izgledom i linijama posramio i dizajnerske uratke iz Italije, a kamoli iz Kine.
Forthing je marka koja postoji već nekih 20 i kusur godina, a u okviru jednog od najvećih proizvođača automobila iz Kine, Dongfeng Motor Group Co. ima posebno mjesto i velike globalne ambicije. Dongfeng je u 2023. godini proizveo oko 3,5 miliona vozila za različite marke, uključujući KIA-u, Nissan i Stellantis, a jednako velike ambicije ima i sa svojim markama.To je jasno već i samim izgledom model T5 EVO koji izgleda kao vrlo uspješna kompilacija viđenih i neviđenih dizajnerskih elemenata evropskih automobila. Za to je primarno zaslužan Henning Knoepfle, koji je na čelu dizajnerskog odjela Dongfeng Motorsa, a koji je svoj zanat izučio i iskovao u Evropi.
Bez obzira da li vas podsjeća na Lamborghini, Maserati, Porsche ili sve odjednom, mora se priznati da je Forthing T5 Evo ubjedljivo najskladnije dizajniran i oblikovan automobil iz Kine koji smo do sada imali priliku voziti, a još bolje izgleda uživo. Za razliku od nekih drugih kineskih marki Forthing je u evropskim manirima ostao suptilan i suzdržan, pa nema suvišnih spojlera i značkica, a za svaku pohvalu je i zadnji dio sa četiri prava ispušna "topa". Svakako T5 Evo najbolje izgleda sprijeda gdje velika maska vješto sakrive velika glavna LED svjetla, dok tanka dnevna LED svjetla iznad čine odličnu cjelinu sa ostatkom linija.
Prostran i bogato opremljen
Unutra Forthing T5 Evo donosi jednak spoj ugodnog dizajna sa praktičnošću. Prije svega, vozačko okruženje je vrlo logično dizajnirano i ujedno je potpuno "očišćeno" od suvišnih prekidača. Fizičke kontrole na centralnoj konzoli su elegantno uklopljene i tu je moguće kontrolisati samo klima uređaj, što je uz ručicu mjenjača i prekidač za sva 4 žmigavca jedini dio sa fizičkim kontrolama.
Ostale funkcije pregledavaju se i kontrolišu preko ekrana infotainmenta, a uz njega jednu cjelinu čine i digitalni instrumenti. Vizuelno je vrlo dobro uklopljeno i zamišljeno, ali za bolju preglednost tokom sunčanih dana ipak bismo voljeli da su barem instrumenti malo zaklonjeni. Također, neku zaklon za instrumente bi bio zgodan i zbog odsjaja kojeg ekrani ostavljaju na vjetrobranu tokom vožnje noću.
Digitalizovan kokpit znači da svim funkcijama upravljate ili putem prekidača na upravljaču ili na ekranu osjetljivom na dodir, ali sama preglednost i logika kretanja kroz menije ima prostora za poboljšanje. Tako je, na primjer, neobično da centralno mjesto na instrumentima zauzimaju podaci o pritisku o gumama, dok podatke putnog računara čitate u dnu instrumenata. Slično je i sa infotainmentom, koji ima opcije pregleda panoramske kamere pri parkiranju i povezivanja telefona putem Android Auta ili Apple Car Playa, ali kada slušate radio imate tek prikaz frekvencija bez RDS prikaza radio stanice i ostalih informacija koje su postale standard.
S druge strane, nivo opremljenosti je izuzetno visok ali i pojednostavljen. Ovdje nema paketa opreme i opcionih doplata jer Forthing T5 Evo u suštini dolazi sa jednim paketom opreme koji donosi sve. Tu su tako i kožom obložena sjedišta koja su grijana i električno podesiva, kao i veliki panoramski krov, posebna metalik boja, LED svjetla kao i sve ostalo što biste očekivali u modernom SUV-u. Iako nam iskreno nisu nedostajali u vožnji, zanimljivo je da Forthing T5 Evo nije imao sisteme poput onog za zadržavanje vozne trake ili prepoznavanje saobraćajnih znakova, a koji su praktično postali dio obavezne opreme u EU. U suštini, na kraju narudžbe preostaje samo da izaberete boju karoserije, a sve ostalo je u paketu.
Uz bogatu opremu ugodan boravak u Forthingu se može zahvaliti i zaista izdašnoj ponudi prostora. To može zahvaliti izdašnim proporcijama, pa iako zbog odličnog dizajna izgleda kompaktnije T5 Evo je u suštini duži i od konkurenata kao što su Tucson ili novi Tiguan, te ima i veće međuosovinsko rastojanje od njih. Uz velike staklene površine i zaista izdašan panoramski krov površine 1,2 m2 osjećaj prostranosti i sama ponuda prostora su nadprosječno dobri. Na zadnjim sjedištima prostora za noge će svi imati više nego dovoljno, dok ni nadprosječno visoki putnici neće glavom "kačiti" krov. Uz to, prtljažnik zapremine od 480 litara je također u okvirima klase, te će lako primiti sve kofere i torbe za duža putovanja.
Uz ponudu prostora ugodnost se može zahvaliti i udobnim sjedištima, mada bismo voljeli da su malo većih dimenzija barem na sjedećim površinama, a poželjni bi bili i veći bočni oslonci sjedišta koji bi bolje držali tijelo u brzim i oštrim zavojima.
Moderan i dovoljno snažan motor
Slično kao i kod opreme i izbor motora je jednostavan. Dongfeng kod nas za Forthing nudi jedan motor, i to 1,5-litarski turbobenzinac koji proizvodi 177 KS i okretni moment od 260 Nm. Zahvaljujući svojoj povezanosti i kapacitetima Dongfeng je tako na raspolaganju imao ovaj pouzdan i provjeren motor koji je u stvari Mitsubishijev četverocilindarski motor iz serije 4A9. Zanimljivo, iako je jedan od najvećih u segmentu, Forthing T5 je ujedno i jedan od najlakših SUV-ova u svojoj klasi, te sa sa težinom od 1,5 tone ovaj motor se vrlo dobro snalazi. Ubrzanje do 100 km/h traje kraće od 10 sekundi, a maksimalna brzina od 195 km/h je i više nego dovoljna za auto ove namjene.
U svakodnevnoj vožnji svidjela nam se uglađenost i performanse motora, dok smo u prosjeku trošili oko 8,5 litara benzina na 100 km u gradskim uslovima. Na otvorenoj cesti taj prosjek je moguće uz malo više pažnje spustiti na oko 6,5 do 7 litara na 100 kilometara.
Snaga i moment na točkove se prenose putem sedmostepenog automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom kojeg proizvodi austrijska Magna Steyr i u većini slučajeva radi prilično brzo i uglađeno. Ono gdje postoji mjesto za napredak su brze izmjene stepeni prijenosa, pogotovo prilikom manevrisanja u gradu i prelaska iz P u D način rada, kada bi to ipak moralo malo brže ići.
Na otvorenoj cesti Forthing T5 Evo je podešen prije svega za ugodna i udobna putovanja, što otrkiva prilično mekano podešen ovjes. Većini vozača ovog tipa automobila će to odgovarati, s tim da na oštrim promjenama pravca ili u oštrim zavojima naginjanje postaje nešto više izraženo. Ipak, mišljenja smo da više to odgovara porodičnom SUV-u nego previše tvrd ovjes koji narušava svakodnevnu udobnost.
Ono što definitivno može i mora biti bolje je direktnost upravljača i sam osjećaj u vožnji na upravljaču. Bez obzira koji način rada odaberete (normal, eco ili sport) povratne informacije s upravljača su minimalne, te samim tim i osjećaj vožnje i preciznosti vođenja automobila. Uz to dodajemo i zvučnu izolaciju koja svoje manjkavosti otkriva na brzinama većim od 100 km/h kada buka motora i strujanja zraka postaju prilično naporni i narušavaju inače visok nivo komfora u kabini.
Zanimljivo osvježenje za tržište
Forthing, tačnije Dongfeng u Bosni i Hercegovini dostupan je zahvaljujući Bunjo Grupaciji, a prema najavama to je samo tek početak. Već su u dolasku i druge marke i modeli iz Dongfenga, a ranije smo testirali i zanimljivi gradski supermini XEV Yoyo koji je također u ponudi Bunjo Grupacije. U svakom slučaju pozitivno je da je i Bosna i Hercegovina stavljena na mapu sa ovim kineskim markama i modelima koje svakako imaju šta za ponuditi, i to za svaki budžet.
Sa cijenom tik ispod 60 hiljada KM Forthing T5 Evo ne spada u skromne i jeftine modele niti jeste takav. Njegov cilj je ponuditi porodični SUV punog formata i potpune opreme za cijenu koja je nešto niža od evropske konkurencije. Zbog specifičnog pristupa formiranja paketa opreme ali i same ponude dostupne opreme nije baš moguće u potpunosti ravnopravno uporediti Forthing T5 i njegove evropske i korejske konkrente, ali napravili smo okvirno poređenje koje vam može dati prilično realnu sliku.
Približna konkurencija (gornji srednji paket opreme):
- KIA Sportage 1.6 TGDI 160 DCT LX Fresh - 60.999 KM
- Renault Austral MHEV 160 Aut. Techno - 66.500 KM
- Hyundai Tucson 1.6 TGDI DCT Premium - 70.490 KM
- Toyota RAV4 2.5 VVT-i HSD 2WD Style - 88.510 KM
- VW Tiguan Life Plus 1.5 eTSI 150 DSG - 69.999 KM
U svakom slučaju vrijeme marki i modela kao što je ovaj tek dolazi, a za naše tržište je važno da je dobio punopravnog i pouzdanog zastupnika koji će uz distirbuciju obezbjediti i servisnu podršku, s tim da već od početka iduće godine možemo očekivati širenje prodajne mreže u Cazinu, Banjoj Luci i Mostaru čime će Dongfeng svakako početi graditi povjerenje Bh. kupaca u svoje marke.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Dongfeng Forthing T5 EVO 1.5T DCT-7
-
Cijena osnovnog modela: 59.990 KM
-
Cijena testnog modela: 59.990 KM
-
Motor: četverocilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.481 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga - 177 KS pri 5.600 obr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 1.600 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-DCT automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prijenosa. 19-inčne felge, gume dimenzija 235/55 R19
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,5 s. Najveća brzina - 195 km/h. Prosječna potrošnja prema fabričkoj specifikaciji u kombinovanim uslovima - 6,6 l/100 km. Potrošnja na testu: od 6,5 do 8,9 l/100 km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.565 mm. Širina – 1.860 mm. Visina – 1.690 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.715 mm. Zapremina prtljažnika: 480 litara. Masa praznog automobila: 1.550 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 lit.
-
Serijska oprema testnog automobila: Automatsko zaključavanje, bočne zračne zavjese, bočni zračni jastuci naprijed, elektronska blokada motora protiv krađe, elektronska pomoć kod kočenja - EBA, elektronska raspodjela sile kočenja - EBD, elektronski program stabilnosti - ESP, elektronski sistem protiv proklizavanja - TCS, ISOFIX sistem na zadnjim sjedalima, kontrola pritiska u gumama - TPMS, multifunkcijski upravljač podesiv po visini i dubini, pomoć kod kretanja na uzbrdici - HAC, pomoć u vožnji na nizbrdici - HDC, prednji i zadnji parking senzori, sigurnosna brava za djecu straga, smart ključ s mehaničkim ključem za otvaranje u nuždi, središnje zaključavanje, sistem protiv blokiranja kočnica - ABS, sistem kamera s prikazom 360°, tempomat, treće stop svjetlo, upozorenje na nevezan sigurnosni pojas, upozorenje na objekte u mrtvom kutu - BSD, zračni jastuk za suvozača, zračni jastuk za vozača, 6 zvučnika, automatski klima uređaj s filterom za mikro čestice, bluetooth sistem za povezivanje mobilnog telefona, Boss prekidač (za podešavanje suvozačkog sjedala), daljinsko otvaranje / zatvaranje prozora, daljinsko otvaranje panoramskog krovnog otvora, električni podizači prozora sprijeda i straga, električno otvaranje / zatvaranje vrata prtljažnika, električno podešavanje suvozačkog sjedala u 10 smjerova, električno pokretani panoramski krovni otvor, grijač zadnjeg stakla, grijanje prednjih sjedala, Impulsno podizanje prozora (s jednim dodirom), instrument ploča veličine 10,25 inča, Interijer u crnoj boji, LCD ekran na središnjoj konzoli veličine 10,25 inča, naslon za ruke na zadnjim sjedalima, otvori ventilacije straga, pretinac za naočale, sjedišta i obloge vrata presvučeni eko kožom, središnji pretinac za pohranu, zadnji naslon preklopiv u omjeru 60:40, sigurnosni sistem prozora protiv prignječenja, USB priključak, vanjska ogledala grijana, elektirčno podesiva i preklopiva, ventilacija vozačkog sjedala, vozačko sjedalo s funkcijom masaže, automatsko paljenje prednjih svjetala, felge od lake legure, LED dnevna svjetla, LED prednja svjetla i zadnja svjetla, odgođeno gašenje prednjih svjetala, podesiva visina svjetlosnog snopa, svjetlo u prtljažniku, untrašnja rasvjeta s odgodom, uzdužni krovni nosači, zatamnjena zadnja stakla.
-
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.