Jasno je to i na prvi pogled, jer dizajn Starraya je zaista ozbiljan i dorađen u svakom detalju te savršeno pristaje jednom modernom SUV-u ovog formata. Očit je i uticaj skandinavske "čistoće" prilikom dizajniranja, pa ovdje za razliku od Coolraya nema suvišnih i kičastih detalja, a svi paneli karoserije su elegantno oblikovani dok se površine karoserije fluidno preklapaju. Najbolji primjer toga je možda zadnji ugao na kojem se preklapaju stop svjetlo u obliku strijele, poklopac prtljažnika i zakošeni zadnji vjetrobran, na način da izgledaju kao da su izliveni iz jednog komada, što uz odličan kvalitet i preciznost izrade već na prvi pogled ostavlja utisak uvjerljivog proizvoda.
Bez obzira gledali detalje ili ukupnu pojavu Starraya čini nam se da je Geely uspio u onome što je kineskim markama, barem do sada, bilo teško. Ovaj SUV ima i skladnost i originalnost, te sveukupno izgleda vrlo privlačno, a još jednom se pokazalo da kod dizajniranja manje znači više, pogotovo kod automobila.
Obilje prostora i opreme
Odličan dizajn s očitim skandinavskim smjernicama minimalizma nastavlja se i unutra. S dužinom od skoro 4,7 metara i međuosovinskom razmakom od 2,77 metara i na prvi pogled je jasno da Starray ima prozračnu unutrašnjost, a kada se tome dodaju zaista velike staklene površine, uključujući raskošan panoramski krov, unutra je zaista ugodno kao u dnevnom boravku.
Ugođaj prostranosti i prozračnosti istaknut je i samim izborom svijetlijih boja i materijala, što uz kožne obloge sjedišta već na prvi dodir ostavlja utisak kvaliteta i luksuza. U drugom redu sjedišta zaista je ugodno i na dužim putovanjima uz obilje prostora za noge i glave putnike, a pohvale zaslužuje i samo pozicioniranje sjedišta sa nagibom naslona koji je pod vrlo ugodnim uglom za duža putovanja. Uz pretince, odvojenu ventilaciju i USB priključke čini nam se da Geely nije zaobravio ništa od onoga što je važno za moderan SUV ili bilo koji drugi porodični auto.
Dovoljno prostora ima i u prtljažniku, gdje je zapremina od nekih 650 litara dovoljna za sve porodične potrebe, ali mora se priznati da neki SUV-ovi sličnog formata nude veći prtljažnik. Ipak, ako se nas pita mislimo da je bolji omjer ovako dobre ponude prostora na zadnjim sjedištima s ovom veličinom prtljažnika.
Na prednjim sjedištima je jednako ugodno i prostrano, a sam kokpit je potpuno digitalizovan i vrlo moderno oblikovan. Opet smo se morali podsjetiti da sjedimo u osnovnom modelu, a ne u najskupljem, jer osim kože na sjedištima i vratima tu su i umeci od brušene kože na aramturnoj ploči, ali i ogromni ekran infotainmenta orijentisan vertikalno.

Sam položaj iza upravljača je dobar i izdašno podesiv, a sjedišta su primarno podređena udobnosti, mada bismo ipak voljeli malo više izražene bočne oslonce. Kvalitet izrade je, također, vrlo dobar i teško je naći neke obloge ili panele koji nisu čvrsto sastavljeni i uklopljeni, a ni u vožnji nema cvrčaka. Istina, ima tu i plastičnih umetaka i obloga koji su na dodir vrlo jeftini, ali ukupni utisak u Starrayu je da izgleda znatno skuplje nego što zaista jeste.
Odlično profilisan i oblikovan volan dobro leži u rukama, a na njegovom donjem kraku, kao i na naslonima sjedišta ponosno je istaknuta oznaka CMA. Tu Geely očito nije odolio kineskom nasljeđu i suvišnim oznakama, pa zaista ne vidimo svrhu zašto bi se tu nalazile oznake platforme na kojoj je zasnovan Starray, kao kada bi, na primjer, na upravljaču Kodiaqa pisalo MQB umjesto Škoda.
Slično je i sa infotainmentom koji istina nudi veliki i raksošan ekran osjetljiv na dodir, ali funkcionalnost nije baš toliko napredna koliko bismo voljeli. Prije svega upravljanje ventilacijom i klima uređajem mogući su samo kroz "meni" infotainmenta a to zahtjeva skretanje pogleda s ceste i nije pretjerano precizno, pa ćete često morati više puta pritisnuti željenu komandu. Za one koji vole slušati radio treba napomenuti da ni u ovom Kinezu nemate RDS, pa ćete morati pamtiti frekvencije svojih omiljenih radio stanica, baš kao u nostalgična analogna vremena.
Moderan i efikasan spoj motora i mjenjača
Privlačan i udoban Starray može se pohvaliti i modernim pogonskim sklopom, a za razliku od nekih konkurenata u ponudi ima i snažniju opciju, pa čak i pogon na sve točkove, što je još jedan detalj u kojem se prepoznaje Geelyev ozbiljan pristup tržištu.
Ipak, kako je naglasak na osnovnom modelu isprobali smo i osnovni motor u ponudi, a riječ je o modernom četverocilindarskom turbobenzincu koji proizvodi 172 KS i 290 Nm okretnog momenta. Iako Starray ima prilično raskošne proporcije činjenica je da nije pretjerano težak, pogotovo za moderne standarde u kojima i manji automobili sa lakoćom na vagi pokazuju preko 2 tone. Starray je težak nešto malo preko 1,5 tone, pa je ovaj motor više nego dovoljan za ugodnu i elastičnu vožnju.

Iako je u potpunosti podređen i podešen ugodnoj vožnji i bez sportskih aspiracija, Starray po potrebi može ubrzati do 100 km/h za manje od 10 sekundi, i generalno nije lijen prilikom međuubrzanja. Naravno, kada je u njemu pet putnika s prtljagom vozač će osjetiti da četverocilindraš više nije tako uvjerljiv, ali i dalje je dovoljan za ugodne putne brzine. Prilikom održavanja većih brzinskih prosjeka motor je dovoljno uglađen i tih, pa mu ni duge dionice autoputa ne predstavljaju veliki problem, s tim da tada veličina karoserije dolazi do izražaja pa prosjek potrošnje lako može biti oko 8 litara na 100 kilometara. U suprotnom ako ste umjereni s gasom na otvorenoj cesti taj prosjek s lakoćom se održava na manje od 7 litara, dok se u gradskim uslovima može očekivati da prosjek potrošnje prelazi 8 ili 9 litara.
U vožnji Starray je prije svega podređen komforu, te ničim ne potiče vozača prema nekim dinamičnim prolascima kroz zavoje. Inače ugodno podešen i tih ovjes pri brzim promjenama pravca pokazuje nešto izraženije naginjanje, ali mora se priznati da zbog laganog motora nema podupravljanja. Sam upravljač je, na žalost, potpuno lišen bilo kakvog osjećaja ili povratnih informacija, pa koliko god to bilo ugodno u gradskoj vožnji, u zavojima bismo voljeli da barem malo "komunicira" s vozačem i daje malo više osjećaja kontrole.
S ovim motorom Starray u seriji dolazi uz 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom koji je u suštini dovoljno brz i u skladu s ostatkom karaktera automobila. Ono što bi ipak moralo biti bolje je sam osjećaj na ručici mjenjača koja nema nikakav "klik" ili povratnu informaciju da ste prebacili u R, N ili D. Također, prilikom kretanja ili parkiranja sama reakcija mjenjača i promjena hoda je prilično spora, ali nije nešto na što se ne može navići.
Početni model kao najskuplji kod drugih
Na kraju, Geely sa modelom Starray došao je u najkonkurentniji segment gdje izbora zaista ne nedostaje. S druge strane, s početnom cijenom od 60 hiljada maraka na prvi pogled naše tržište neće percipirati kao neku pretjerano povoljnu priliku. Kažemo na prvu ako gledamo iz perspektive socijalnih prilika u BiH, ali činjenica je da naše tržište "proguta" popriličnu količinu automobila ove vrijednosti. Upravo zbog toga Geely se odlično pozicionirao sa Starrayem jer je to veliki SUV odličnog izgleda i potpune opreme već od početnog paketa.
Približno uporediva konkurencija - osnovni modeli bez izjednačavanja nivoa opreme:
- Forthing T5 1.5 DCT Evo - 59.900 KM
- Chery Tiggo 7 Pro 1.6 TGDI Noble - 59.000
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7 DCT Art - 63.490 KM
- KIA Sportage 1.6 TGDI 7DCT LX Fresh Plus - 60.999 KM
- Peugeot 5008 145 HIBRID e-DCT6 Allure - 68.806 KM
- Škoda Kodiaq Selection 1.5 TSI DSG Selection - 71.789 KM
Dovoljno je reći da sličan evropski SUV, kada ga opremite otrpilike jednakom opremom kao osnovni Starray, košta otprilike 20-ak hiljada maraka više nego Starray. To je već ozbiljna razlika i dovoljna količina novca da zanemarimo sitne propuste tipa izostanka start/stop sistema, radio bez RDS-a ili bezosjećajan upravljač.
Ono što uz samu količinu opreme koja dolazi u seriji Starray izdvaja od konkurencije, kako evropske tako i kineske, je sam osjećaj kvaliteta i dovršenosti, kako pod prstima tako i vizuelno zahvaljujući zrelom i dorečenom dizajnu koji neće brzo zastarjeti. U svakom slučaju stereotipnim tržištima poput našeg svakako će trebati vremena da usvoje novitete i prednosti koje donose novajlije poput Geelya, a u međuvremenu je dobro gledati i učiti kako fascinantnim tempom kineske marke uče i usvajaju vještine potrebne za proboj na razna tržišta. Jednostavno u jednoj generaciji modela prave skokove koji su evropskim markama nekada trebale decenije. U svakom slučaju Geely je sjajna alternativa ako ispunjava vaše potrebe, a svoj novac nije nikada više trebalo cijeniti kao što je to sada slučaj.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Geely Starray 1.5 7DCT GK
-
Cijena osnovnog modela: 59.999 KM - testni
-
Cijena 2.0 AWD modela: 71.999 KM
-
Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.499 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 128 kW – 172 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 290 Nm od 2.000 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila. 18-inčne aluminijske felge, gume 215/55 R18 99V (Michelin Alpin 7).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,7 s. Najveća brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – od 6,5 do 9,8 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja: 6,8 l/100 km (NEDC). Zapremina rezervoara za gorivo – 54 l. Prosječna emisija CO² – 145 g/km. Euro6b.
-
Dimenzije: Dužina – 4.670 mm. Širina – 1.900 mm. Visina – 1.705 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.777 mm. Zapremina prtljažnika – 650 litara. Masa praznog vozila – 1.571 kg.
-
Serijska oprema: Geely Starray 1.5 7DCT GK
-
Garancija: 4 godine ili 100.000 km.