Da bi preživjeli pandemiju, startupi se moraju prilagoditi na domišljate načine
Posljednjih nekoliko sedmica svjedoci smohaosa koji je prouzrokovala pandemija koronavirusa. Zemlje uvode izvanredna stanja i zatvaraju granice, dok širom svijeta berze bilježe ekonomsku krizu na pomolu. U takvim okolnostima, startupi imaju dva izbora: propasti ili se prilagoditi.
Rad od kuće i beskontaktna dostava
Za početak, nameće se pitanje rada od kuće, koji je postao nova norma, uslijed ograničenih mogućnosti da se putuje i masovnih karantena. Srećom za startupe, oslanjanje na digitalna pomagala njima nije nepoznanica pa su u stanju brže se i lakše priviknuti na novonastalu situaciju. Brojne platforme, poput Google Hangouts Meeta i Zooma, nude mogućnost videokonferencije, a sve što vam treba je kompjuter, slušalice pa čak ni to, i, podrazumijeva se, internet.
Startupi koji se bave osmišljavanjem digitalnih alata za organizovanje kolektiva i nesmetan rad od kuće sada posebno cvjetaju. Mnoge kompanije čija se radna snaga premještena iz ureda u samoizolaciju unutar vlastitih domova traže usluge ovakvih startupa kako ne bi potonuli (EU-Startups).
Kurirska i dostavljačka djelatnost na dobiti je jer ljudi u sve većem broju naručuju hranu i različite proizvode na kućnu adresu. Primjenjuje se i takozvana beskontaktna isporuka kako bi se ispoštovale preporuke društvenog distanciranja. Velika je potražnja i za vidovima zabave pa aplikacije za fitness, gaming i društvene mreže bilježe rast u broju korisnika.
Zdravstvo, bankarstvo i turizam
Fabrike širom svijeta ustupaju svoju uobičajenu proizvodnju izradi dezinfekcijskih sredstava, pribora za testiranje na virus, ali i zaštitnih maski. U igru su se uključili čak i startupovi koji posluju s 3D printerima kako bi napravili neophodna sredstva za borbu protiv epidemije. I fintech industrija pokazala se kao neophodna u vremenu kada su ljudi zatočeni u svojim domovima pa se oslanjaju na finansijske aplikacije kako bi izvršili željene transakcije.
Situacija je pomalo drugačija u području turizma, putovanja i organiziranja događaja. Mnoge turističke agencije ističu da im je pandemija nanijela nezamislivu štetu, Sve i da su voljni, ljudi ne mogu putovati, pa se aranžmani, proslave i koncerti bespovratno otkazuju. Startupi koji nastoje preživjeti tešku situaciju suočeni su sa snižavanjem plaća i otpuštanjem radnika, što također znači da se ne primaju ni novi kadrovi. Pojedine članice Evropske unije zavjetovale su se da će pomoći poduzetnike u svojim zemljama kako bi mogli nastaviti s poslovanjem.