Ekonomisti predlažu ukidanje plaćanja cestarine na autocestama u BiH
"Prema finansijskom izvještaju, u istoj godini su po osnovu prihoda od prodaje učinka (koji bi trebali biti prihod od cestarine), ostvarili 30,96 miliona KM. Kada bi se i ukinula naplata cestarine, neto dobit bi opet bila viša od 100 miliona KM. Pitate se od čega javna preduzeća iz ove oblasti ostvaruju dodatne prihode, najvećim dijelom po osnovu prihoda od putarina na gorivo, akciza kako je to popularno u javnosti", kaže on.
"Građani i privreda bi imali ogromne uštede i taj novac bi se mogao iskoristiti u drugu potrošnju i investicije. Jedna osoba koja svaki dan putuje iz Zenice u Sarajevo na posao mjesečno bi imala oko 200 KM manje troškove samo na cestarini. Ne treba zaboraviti da bi se značajno povećao i broj vozila na autocesti, čime bi se smanjile gužve na alternativnim pravcima. Dodatno, ostvarile bi se i znatne uštede na platama zaposlenika koji rade na naplatnim kućicama, jer ne bi bilo više potrebe za dosadašnjim brojem radnika. U 2020. godini, prema podacima iz finansijskih izvještaja, bilo je zaposleno 446 radnika, gdje je za troškove plaća i ostalih ličnih naknada izdvajano 17,67 miliona KM", zaključio je on.
Udruženje poslodavaca FBiH uputilo je jučer otvoreno pismo Vladi Federacije BiH, Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH i Upravi JP Autoceste FBiH, u kojem traže hitan sastanak s ministrom Denisom Lasićem i Elmedinom Voloderom, v. d. direktora Autocesta.
Na ovom sastanku poslodavci žele obrazložiti problematiku previsoke cijene cestarina na autoputu A1 i uručiti zahtjev za hitno smanjenje cijene naknade za korištenje autoceste A1 za 20-25 posto.