Građani u BiH se ne žale na rast cijena, zaprimljeno manje od 10 prijava
U najvećoj mjeri žalbe su se odnosile na sektor usluga od općeg ekonomskog interesa (opskrba energijom, voda, telekomunikacije), sektor usluga u trgovini (roba s nedostatkom, garantnim rokovima), sektor turizma (propušteni aranžmani), kažu iz spomenute institucije.
Pritom napominju kako se iznenađujuće mali broj žalbi, ispod 10, odnosio na rast cijena, promjene cijena roba i usluga u trgovinama robe široke potrošnje (prehrana, tekstil) i benzinskih pumpi.
"Žalbe su u koordinaciji s nadležnim entitetskim i županijskim inspektoratima razmatrane i prema istim su rješavani predmeti", navode iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.
Iz te institucije ponovno apeliraju na potrošače da vode računa o različitim cijenama istih ili sličnih proizvoda na različitim prodajnim lokacijama te sukladno tome donose odluke o kupovinama. Uz to, da sve nepravilnosti koje uoče prijave Instituciji ombudsmana ili inspektoratima te da vode računa o budućoj kupovini kod svih onih trgovina kod kojih je uočeno kršenje prava potrošača i "kazne" iste odabirući njihovu konkurenciju.
Također podsjećaju kako su u veljači ove godine donijeli preporuku vladama entiteta i Brčko distrikta BiH da u suradnji s nadležnim ministarstvima odnosno odjeljenjima usvoje dodatne mjere neposredne kontrole cijena te da uspostave održive mehanizme robnih rezervi i vrše pojačano ulaganje u razvoj domaće proizvodnje.
Pored navedenog, Institucija je u ovoj godini održala javne konzultacije s inspekcijskim tijelima vezanim za online trgovinu kao i sastanak s Federalnom upravom za inspekcijske poslove u cilju ostvarenja kvalitetnije suradnje.