Finansijske tehnologije
265

Kako je sarajevski startup Monri postao regionalni lider: Samo prošle godine je procesuirao osam milijardi KM

Klix.ba
Damir Čaušević, suosnivač i predsjednik uprave Monrija
Damir Čaušević, suosnivač i predsjednik uprave Monrija
Monri je bh. startup kompanija koja je napravila revoluciju u kartičnom plaćanju. Revolucija se desila na regionalnom tržištu u samo nekoliko godina. Ova kompanija je sve više zastupljena i na tržištu Evropske unije.

Monri je osnovan 2017. u Sarajevu, a već dvije godine poslije je poljska grupacija Payten kupila većinski udio u ovom startupu. Posluje u svim državama bivše Jugoslavije i Rumuniji, a poslovanje širi u Albaniji i Moldaviji. Centrale ima u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu.

Usluge ove kompanije koristite, a da vjerovatno i niste svjesni toga. Te usluge koristite npr. prilikom kupovine pizze preko interneta, prilikom plaćanja pretplate za mobitel ili prilikom kupovine u supermarketu. To što milioni ljudi svaki dan koriste Monrijeve usluge pokazuje da je ova kompanija lider u online plaćanju na bh. tržištu.

Koje usluge pružaju

Suosnivač i predsjednik uprave Monrija Damir Čaušević je u razgovoru za Klix.ba objasnio koje usluge pružaju. Naglasio je da nude sva rješenja za plaćanje na jednom mjestu - od naprednih rješenja za prihvatanje kartica na POS terminalima u prodavnicama, online trgovini i/ili mobilnim aplikacijama do rješenja za ugostiteljske kase.

Ovim rješenjima se plaćanje čini bržim i ugodnijim, što je prepoznalo čak 1.000 internetskih trgovina u Bosni i Hercegovini koje koriste Monrijeve usluge, što znači da devet od deset tih trgovina u Bosni i Hercegovini koristi usluge ove kompanije.

Plaćanje preko SinglePOS-a

U međuvremenu se u prodavnicama sve više plaća preko Monrijevog SinglePOS-a, a sve je više ugostiteljskih objekata koji koriste Monrijeve ugostiteljske kase Remaris zbog lakoće njihovog korištenja i mogućnosti upravljanja cjelokupnim poslovanjem. Čaušević se u nastavku osvrnu upravo na SinglePOS - kako je njime napravljena revolucija u plaćanju.

"SinglePOS omogućava trgovcima da preko jednog POS terminala prime sve vrste kartica, kao i to da omoguće plaćanje na rate svih banaka. Ovim je ubrzan proces prihvata kartica te su u potpunosti onemogućene greške pri kartičnom plaćanju", rekao je.

SinglePOS je prvo uveden na hrvatsko tržište, gdje je brzo postao standard, nešto što je neophodno. Nekoliko godina je dostupan i u Bosni i Hercegovini, što znači da po ovom pitanju držimo korak s ostatkom Evrope.

"Trgovci žele, ne samo uvođenje kartične naplate, nego traže i moderna rješenja kojima će im se olakšati rad i optimizirati poslovanje. Potražnja za SinglePOS-om je velika, ali u Bosni i Hercegovini imamo odličan tim koji može ispratiti naše klijente kroz cijeli proces i pružiti im, ne samo kvalitetnu uslugu i podršku, nego i savjetovanje", dodaje Čaušević.

Transakcije u iznosu od osam milijardi KM

Prošla godina je bila još jedna uspješna godina za Monri. Sagovornik Klix.ba je kao potvrdu za to istakao podatak da su 2023. procesuirali transakcije u iznosu od osam milijardi KM. Napomenuo je da je sjajan tim zaslužan za uspjeh koji je odraz kvaliteta.

"Imamo skoro 15.000 klijenata i ako pogledamo samo Bosnu i Hercegovinu, činjenica da devet od deset internetskih trgovina koristi Monrijevo rješenje, govori o kvalitetu naše usluge. Imamo skoro 13.000 POS terminala kojima se svakodnevno obrađuje više od 600.000 transakcija. Prošle godine je bilo više od 500 novih korisnika našeg POS rješenja. U regiji je više od 8.000 Monrijevih blagajničkih rješenja kojima se svakodnevno izda 800.000 računa. To su zaista impresivni brojevi", konstatovao je.

Čaušević: Prošle godine smo procesuirali transakcije u iznosu od osam milijardi KM
Čaušević: Prošle godine smo procesuirali transakcije u iznosu od osam milijardi KM

Kao podatke koji govore o prošlogodišnjem poslovnom uspjehu je istakao i to da je u Bosni i Hercegovini bilo 80 posto više transakcija preko Monrijevih online servisa u odnosu na 2022., da su na POS terminalima imali rast od 320 posto te da su u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sjevernoj Makedoniji i Srbiji vodeći online payment gateway.

"To su veliki brojevi koji pokazuju, ne samo da smo zaslužili inicijalno povjerenje svojih klijenata, nego da ga svojim radom uspijevamo opravdati iz dana u dan", dodaje Čaušević.

U pet godina postali regionalni lider

Saglasan je da je Monri imao brz napredak. Shodno tome, pitali smo ga kako su uspjeli u tome da u posljednjih pet godina budu regionalni lider u djelatnosti kojom se bave.

"Kao startup prepoznali smo priliku u području pojednostavljenja procesa plaćanja koje je tada bilo prilično kompleksno i htjeli smo ga učiniti jednostavnijim i lakšim, kako za trgovca, tako i za kupca. Željeli smo pružiti sigurnu, besprijekorno funkcionalnu i fleksibilnu uslugu. Cilj nam je bio i razviti odlične partnerske odnose sa cijelom industrijom - prvenstveno od banaka, preko kompanija za razvoj poslovnog softvera za trgovce do programera koji prave internetske trgovine", ukazao je.

Ovo je princip kojeg se i danas drže, a vrlo brzo ga je prepoznala grupacija Payten.

"Nakon izlaska na tržište s našim SinglePOS rješenjem, dobili smo čak tri ponude za strateško partnerstvo i prodaju kompanije. Planirali smo pronalazak investitora, dokapitalizaciju te maštali o izlasku na neku evropsku berzu, ali brzo nam se desio 'exit'. Već krajem 2019. dogovorili smo prodaju većinskog dijela Monrija poljskom Paytenu kao vodećoj kompaniji za platna rješenja za finansijske i nefinansijske institucije u ovom dijelu Evrope", istakao je.

Čaušević je naglasio da su Payten vrlo pažljivo izabrali, znajući da se dobro uklapa u Monrijevu strategiju i da se zahvaljujući njemu mogu brže širiti na tržišta od Mediterana do Baltika. Payten je Monriju dao vjetar u leđa.

"Kada smo se priključili Paytenu, imali smo šest zaposlenika. Sada ih imamo više od 160. Kao dio Paytena, napravili smo i tri akvizicije. U poslovanju smo objedinili kompanije Remaris, Gastrobit i WSPay, a čime smo proširili ponudu usluga. Primjera radi, omogućavamo kasu za upravljanje ugostiteljskim objektom ili manjom prodavnicom, a ne samo POS terminal za prihvatanje kartice", kazao je.

Nadalje, Monrijevi prihodi su zahvaljujući Paytenu povećani za više od 1.500 posto te su ušli na tri nova tržišta. Čaušević je izdvojio još jedan važan aspekt.

"Posao kojim se bavimo je zaista osjetljive prirode jer neko vam treba povjeriti obradu novčanih transakcija. Prirodno je da se osjećate komfornije kada znate da iza transakcija stoji velika svjetska korporacija kao Payten, nego neki startup", ukazao je.

Prethodno navedeno je razlog zašto posluju i s velikim kompanijama kao što su njemačka grupacija Shwarz (Lidl i Kaufland) i španski Inditex (Zara, Massimo Dutti idr.).

"Kada ste dio velikog i cijenjenog sistema, puno je jednostavnije ispuniti sve uslove da biste uopće mogli konkurisati da postanete dobavljač spomenutih i sličnih kompanija", dodaje.

Značaj rumunskog tržišta

Na primjeru ulaska na rumunsko tržište je objasnio konstataciju da se u industriji sve svodi na brojeve - koliko tržište ima stanovnika, kolika je potrošnja na tom tržištu, koliko se na tom tržištu koriste kartice itd.

"Čak i kada bi posmatrali sve države naše regije zajedno i to je relativno malo tržište za napraviti veliku priču. Poređenja radi, Rumunija ima sličan broj stanovnika kao cijela regija. Nedavno smo imali interesantnu situaciju da je samo jedan trgovac u Rumuniji, koji koristi naše SinglePOS rješenje, napravio isti broj transakcija kao svi naši SinglePOS trgovci u Hrvatskoj, kojih ima više od 1.000", istakao je.

Plan poslovanja u Bosni i Hercegovini

Monri ima plan unaprijediti poslovanje u Bosni i Hercegovini, a to će značiti i dodatno zapošljavanje.

"Samo ove godine zaposlit ćemo više od 30 novih kolega. Aktivno zapošljavamo tokom cijele godine, a u Bosni i Hercegovini imamo otvorene različite pozicije - od prodaje i korisničke podrške do razvoja. Industrija u kojoj poslujemo je dosta nišna, tako da nam je u većini slučajeva skoro nemoguće zaposliti 'gotovu' osobu. Zato puno važnosti pridajemo internim edukacijama i želimo da zaposlenici s nama rastu i nauče specifičnosti platne i kartične industrije", rekao je.

Čaušević je poručio da ga to raduje jer zaposlenici imaju raditi u dinamičnoj, brzorastućoj kompaniji, svakodnevno vidjeti primjenu onoga što rade te steći znanje primjenjivo u industriji finansijskih tehnologija i šire.

Čaušević: Monri je dinamična, brzorastuća kompanija
Čaušević: Monri je dinamična, brzorastuća kompanija

Zadovoljan je time što je Monri zadržao kulturu startupa, a članstvo u Paytenu im je omogućilo stabilnost, posloženost procesa te više prilika za ulaganje u razvoj i inovacije.

Razvoj novih usluga

Tema razgovora su bili i planovi po pitanju razvoja ponude i novih usluga. Ukazao je da su posvećeni kontinuiranom unapređenju korisničkog iskustva i pružanju inovativnih rješenja kako bi omogućili veću fleksibilnost i kontrolu poslovanja.

"Znamo da je granica između online i offline svijeta vrlo tanka te našim klijentima želimo ponuditi jedinstveno korisničko iskustvo na svim platformama", dodaje.

Također je izdvojio još tri nove usluge, od čega se dvije odnose na plaćanje.

"Razvili smo rješenje da kupci u prodavnici skeniraju svoje proizvode, a onda da ih plate preko aplikacije. Istakao bih i novo rješenje koje smo razvili za hotelsku industriju koja je dosta specifična baš po tome da zahtijeva interakciju s korisnikom u online i offline svijetu. Budući da obrađujemo veliki broj podataka klijenata, radimo i na ponudi alata koji pomažu da se korištenjem tih podataka donose bolje poslovne odluke i unaprijedi poslovanje", obrazložio je Čaušević.

Smatra da je i na Monriju odgovornost da poveća broj mjesta gdje je moguće platiti karticom. Kao ličnim porazom doživljava to kada karticom u Bosni i Hercegovini ne može platiti npr. taksi, frizera ili ćevape.

Ukazao je da se već radi na prilagođavanju zakona kako bi se olakšao ulazak novih kompanija u bh. platnu industriju. Očekuje da će neki od njih ponuditi i digitalne novčanike i druge alternativne načine plaćanja. Poručio je da će Monri biti spreman da trgovcima olakša prihvatanje prethodno spomenutih noviteta.

Osnivač i predsjednik uprave Monrija Damir Čaušević je mišljenja da predanost inovacijama i stalnom napretku omogućava da ostanu lider industrije plaćanja.

Monri je 2022. bio dobitnik Mastercardove nagrade za inovacije u plaćanju. Ove godine su već dobili dvije nagrade. Jedna je nagrada za njihovo rješenje WSPay kao najbolji payment integrator u Srbiji. Druga nagrada je za najbolju uslugu u eCommerce tržištu u Hrvatskoj.