(Ne)opravdane cijene
40

Koliko godišnja karta za javni prijevoz košta u Beču, a koliko u Sarajevu

B. R.
Sarajevo/Beč (Foto: Klix.ba/Shutterstock)
Sarajevo/Beč (Foto: Klix.ba/Shutterstock)
Bečke vlasti su odlučile da u 2024. i 2025. godini ostane trenutna cijena godišnje karte za javni prijevoz u ovom gradu. Riječ je o cijeni zbog koje treba razmisliti koliko je opravdana cijena godišnje karte za javni prijevoz u Sarajevu.

Godišnja karta za javni prijevoz u austrijskom glavnom gradu košta 365 eura, što znači da dnevno košta samo jedan euro. Ova cijena je utoliko više povoljna zbog toga što se godišnjom kartom omogućava neograničen broj vožnji u bilo kojem obliku prijevoza (autobusu, tramvaju i podzemnoj željeznici - metrou).

Ova karta ne važi na brzim autobuskim linijama i linijama brzog voza Austrijskih saveznih željeznica (OBB) izvan Beča, kao ni na željezničkim linijama do bečkog aerodroma.

S obzirom na navedeno, kao i na kupovnu moć u ovom gradu te činjenicu da Beč ima jedan od najboljih javnih prijevoza u Evropi, riječ je vrlo povoljnoj cijeni godišnje karte.

Poređenja radi, cijena godišnje karte za javni prijevoz u Sarajevu, tj. cijena godišnje karte preduzeća GRAS zavisi od zona. Postoje četiri zone (A, B, C i D) i godišnja karta za svaku pojedinačnu zonu košta 572 KM (dnevno 1,5 KM). Međutim, za zone AB, BC i CD košta 896,40 KM (dnevno 2,45 KM), za zone ABC i BCD košta 1.101,60 KM (dnevno 3 KM) i za sve zone (ABCD) 1.242 KM (dnevno 3,40 KM).

Ako se uzme u obzir kupovna moć i kvalitet usluge, postavlja se pitanje da li je ta cijena u glavnom gradu Bosne i Hercegovine opravdana.