U mikrokreditnom sektoru sa 31.03.2015. godine bilo je zaposleno 1.265 radnika. Iako su osam od 13 MKO ostvarile pozitivan rezultat u iznosu od oko tri miliona KM, mikrokreditni sektor u FBiH bilježi negativan finansijski rezultat od oko 11 miliona KM, a što je posljedica negativnog rezultata jedne MKF u iznosu od oko 14 miliona KM.
Generalno, mikrokreditni sektor u FBiH pokazuje znakove oporavka, međutim ukupni pokazatelji poslovanja mikrokreditnog sektora su značajno narušeni zbog izuzetno loših rezultata poslovanja samo jedne MKF.
Mikrokreditiranje je najvećim dijelom usmjereno na kreditiranje poljoprivrede (34%) i uslužnih djelatnosti (22%), te se većim dijelom odnosi na dugoročne kredite fizičkim osobama.
Prosječne ponderisane efektivne kamatne stope na ukupne kredite u mikrokreditnom sektoru u prvom kvartalu 2015. godine su iznosile 25,10% i bilježe značajno smanjenje u odnosu na prethodne godine.
U cilju smanjenja kamatnih stopa na mikrokredite, a u kontekstu zaštite potrošača-klijenata mikrokreditnih organizacija, te ispunjenja misije mikrokreditiranja, Agencija u kontrolama posebno cijeni i kontrolira sve vrste troškova poslovanja MKO koji imaju značajnog utjecaja na formiranje kamatnih stopa, te ocjenjuje njihovu neophodnost, shodno čemu izdaje adekvatne naloge.
Fokus kontrola Agencije, i u narednom periodu, biti će na kontroli troškova MKO, njihovoj opravdanosti i svrsishodnosti, s ciljem smanjenja kamatnih stopa na mikrokredite koje plasiraju MKO iz FBiH.
Bilansna suma MKO sa 31.3.2015. godine iznosi 431,3 miliona KM i bila je manja za 21 milion ili pet posto u odnosu na stanje sa 31.12.2014. godine.
Na ovaj pad najviše utjecaja imao je pad bilansne sume kod jedne MKF, koja je istu smanjila za čak 14,5 miliona KM ili 41%.
Ukupni bruto krediti MKO, kao najznačajnija stavka aktive, sa 31.3.2015. godine, iznosili su 371,2 miliona KM i čine 86% ukupne aktive MKO, te su manji za tri posto u odnosu na kraj prethodne godine, dok su neto krediti iznosili 343,1 milion KM i manji su za tri posto u odnosu na stanje sa 31.12.2014. godine.
Osnovni izvor sredstava MKO su obaveze po uzetim kreditima koje su na dan 31.03.2015. godine iznosile 254,7 miliona KM ili 59% ukupne pasive i manje su za četiri posto u odnosu na stanje sa 31.12.2014. godine.
Ukupni kapital MKO na dan 31.03.2015. godine iznosio je 149,7 miliona KM ili 35% ukupne pasive MKO koji je manji za 11,4 miliona KM ili sedam posto u odnosu na kraj prethodne godine, od čega je kapital MKF iznosio 147,2 miliona KM ili 98,3%, a kapital jednog MKD 2,5 miliona KM ili 1,7%.
Na smanjenje kapitala mikrokreditnog sektora najveći utjecaj ima smanjenje kapitala kod jedne MKF, kod koje je uslijed gubitaka u poslovanju kapital smanjen za 14,4 miliona KM. Bez podataka ove MKF, mikrokreditni sektor bi bilježio rast kapitala u iznosu od tri miliona KM u odnosu na kraj prethodne godine.
Primjena načela zakonitosti i održavanja propisanih standarda, i primjena principa domaćinskog ili dobrog privrednog poslovanja je isključiva odgovornost i obaveza organa upravljanja i rukovođenja, te predstavlja minimalan uvjet za uspješno i stabilno poslovanje MKO, a shodno tome je i neophodan uvjet za održavanje licence za rad MKO-a.
Jedna MKF, nedomaćinskim poslovanjem i poslovanjem suprotno principima potrebne pažnje dobrog privrednika, te višestrukim i kontinuiranim kršenjem svih propisanih uvjeta poslovanja mikrokreditnih organizacija, u značajnoj mjeri destabilizira mikrokreditno tržište nanoseći direktnu štetu imovini fondacije, njenim povjeriocima, klijentima, te doniranim sredstvima od opšteg i zajedničkog interesa građana FBiH.
Agencija je, u cilju stabilnosti mikrokreditnog sistema, poduzela brojne korektivne mjere prema istoj MKF, međutim privremenim mjerama suda na prijedlog predmetne MKF, rješenja Agencije su odložena do okončanja upravnog spora, a nadležnosti Agencije iz zakona o Agenciji i ZoMKO u ovom slučaju su u potpunosti derogirane, čime je Agencija onemogućena djelovati na način da efikasno regulira tržište i štiti stabilnost mikrokreditnog sistema u FBiH.
Na temelju zahtjeva povjerilaca, Općinski sud u Sarajevu je 16.3.2015. godine pokrenuo prethodni postupak za utvrđivanje uvjeta za otvaranje stečajnog postupka nad Fondacijom i imenovao privremenog stečajnog upravnika, saopćio je Ured za informisanje Agencije za bankarstvo FBiH.