Bogati sve bogatiji
138

Milijardu Indijaca uopće nema novac za bilo kakvu robu ili uslugu

Piše: B. R.
Indija sve više postaje društvo nejednakosti (Foto: EPA-EFE)
Indija sve više postaje društvo nejednakosti (Foto: EPA-EFE)
U novom izvještaju je navedeno da u Indiji, koja ima 1,4 milijarde stanovnika, čak milijardu ljudi nema novac za bilo kakvu robu ili uslugu.

Naime, u izvještaju kompanije za rizični kapital Blume Ventures je istaknuto da potrošačka klasa u ovoj državi, koja je tržište za sve više startup kompanija, velika je kao Meksiko - između 130 i 140 miliona ljudi.

Potrošačka klasa u nastajanju ima 300 miliona ljudi, i to zahvaljujući i internetskoj trgovini. Tvrdi se da se klasa potrošača u trećoj azijskoj ekonomiji povećava, što ne znači da se povećava broj bogatih. Zapravo, bogati postaju još bogatiji.

Sve ovo na različite načine oblikuje indijsko potrošačko tržište, ubrzavajući trend "premiumizacije", proces kojim brendovi proširuju svoju ponudu za bogate umjesto da se fokusiraju na ponudu za masovno tržište. Ovo je očigledno i u povećanju prodaje ultraluksuznih vila i premium mobitela. S druge strane, cjenovno pristupačni domovi čine samo 18 posto tržišta, u poređenju s 40 posto prije pet godina.

I ostala brendirana roba ima sve veći tržišni udio. Cvjeta i ekonomija iskustva, što znači da se lako prodaju skupe karte za svjetske zvijezde kao što su Coldplay i Ed Sheeran.

Jedan od autora spomenutog izvještaja Sajith Pai je izjavio za BBC da su napredovale one kompanije koje su se prilagodile ovim promjenama.

"Na kraju su tržišni udio izgubili oni koji su previše fokusirani na masu ili imaju miks proizvoda koji nisu izloženi premium tržištu", dodaje Pai.

Onim što je navedeno u izvještaju se potvrđuje da je indijski oporavak poslije pandemije koronavirusa u obliku slova K - bogati su postali bogatiji dok su siromašni izgubili kupovnu moć. Zapravo, riječ je o trendu koji je započeo prije pandemije.

Indija je sve više društvo nejednakosti. Naime, 10 posto stanovništva drži 57,7 posto nacionalnog dohotka, u poređenju s 34 posto iz 1990. godine.

Posljednje smanjenje potrošnje dogodilo se usljed, ne samo smanjenja kupovne moći, već i naglog smanjenja štednje i rastuće zaduženosti građana. Centralna banka je obustavila lako neosigurano kreditiranje kojim je podstaknuta potražnja poslije pandemije.

Veći dio nastajuće potrošačke klase je nastao upravo takvim kreditiranjem te onemogućavanjem ove vrste zajma, kako je ocijenio Pai, definitivno će se utjecati na potrošnju.

Prema njegovim riječima, očekuje se da će se dvjema stvarima doprinijeti kratkoročnom povećanju potrošnje. Jedna je povećanje potražnje u ruralnim područjima nakon rekordne žetve, a druga je rast budžeta. Pai ne misli da će se time dramatično povećati indijski bruto društveni proizvod - za više od pola procenta. No, ostaju glavni dugoročni problemi.

Prema podacima kompanije Marcellus Investment Managers, indijska srednja klasa biva istisnuta, a plate ostaju uglavnom iste.

"Prihodi polovine srednje klase u posljednjih 10 godina stagniraju u apsolutnom iznosu. To podrazumijeva da su njihovi prihodi u realnom iznosu prepolovljeni", istaknuto je u izvještaju.

Kako se dodaje, ovim finansijskim udarom je desetkovana štednja srednje klase, odnosno štednja se približava nivou koji je najniži u posljednjih 50 godina.

"Ovo ukazuje na to da će se roba i usluge povezane s potrošnjom srednje klase vjerovatno suočiti s teškim periodom u godinama koje dolaze", upozoreno je u navedenom izvještaju.

Naglašeno je to da je za bolje obrazovane Indijce u urbanim područjima sve teže doći do posla zbog automatizacije poslova. To se odnosi i na IT sektor koji je lokomotiva cijelog uslužnog sektora ove države, piše BBC.