Rekordni iznosi
0

U eurozoni ne postoje banke koje plivaju više u novcu od onih u Austriji: Ubjedljivo predvode tržište

V. K.
Foto: Shutterstock/Klix.ba
Foto: Shutterstock/Klix.ba
Konsultantska kuća McKinsey objavila je podatke o profitabilnosti banaka u eurozoni koji su pokazali kako banke u Austriji ubjedljivo predvode tržište kada je riječ o zarađenom novcu.

Kako prenose austrijski mediji, pozivajući se na izvještaj konsultantske kuće, banke u Austriji ostvarile su u protekle dvije godine rekordnu dobit od 14,1 milijarde eura.

"Ovo ne samo da odgovara porastu od 38 posto u odnosu na 2023. godinu već su domaće kreditne institucije osigurale i vrhunsku poziciju po svojoj moći zarade u poređenju s bankama u drugim državama", piše Der Standard.

Shodno tome, prinos na kapital u Austriji iznosi 7,2 posto što je dvostruko više od prosjeka u eurozoni.

Glavni ekonomista sindikalnog instituta Momentum Oliver Picek ukazao je na veoma visok udjel varijabilnih kredita za stanovništvo u ovoj zemlji, a koji iznosi 47 posto.

"Upravo zato što su varijabilni, krediti rastu brže od fiksnih te finansijskim institucijama daju veći prihod", naveo je.

Osim toga, domaće austrijske banke najviše su prilagođavale pasivne kamatne stope, što također objašnjava visoku zaradu.

"Osim toga, banke su bez rizika mogle odložiti višak kapitala u Evropsku centralnu banku po atraktivnim depozitnim stopama. Nekoliko milijardi eura bankarskog profita dolazi upravo iz toga", objasnio je.

Naveo je i kako su banke u Austriji profitirale iz inflatorne krize.

"Austrijske finansijske institucije su u prvom kvartalu 2024. godine zabilježile dodatnih 3,4 milijarde eura dobiti, što je 100 miliona više nego u istom periodu prošle godine", rekao je.

Na sve je utjecalo i smanjenje troškova što prvenstveno leži u smanjenju osobnih usluga za klijente.

Prema podacima Austrijske narodne banke, 2010. godine postojale su 843 kreditne institucije koje su imale 4.176 filijala. Trenutno, u Austriji postoje 472 banke s 3.195 ekspozitura.

"Ovo ne samo da smanjuje troškove, već omogućava i takozvanu ekonomiju obima. To znači da u online bankarstvu svaki dodatni klijent ne generiše gotovo nikakve dodatne troškove, ali ostvaruje puni prihod kod skupih poslova ekspoziture", zaključuju analitičari.