NiQ-ov stručnjak za maloprodaju Filip Vojtech je objasnio zašto je to tako. Naime, napomenuo je da je prosječni prihod u Njemačkoj viši u odnosu na prosječne prihode u ostalim članicama EU, čime je niži udio rashoda za spomenute potrepštine. Osim toga, kako je ukazao, konkurencija u sektoru maloprodaje hrane je veća u Njemačkoj nego u ostatku Unije, što za posljedicu ima niže cijene.
"Te cijene su porasle usljed visoke inflacije, ali su još uvijek relativno niske", dodaje Vojtech.
Nadalje, njemački potrošači u posljednje vrijeme sve više pažnje obraćaju na cijene i sve češće koriste akcijske ponude. Prema NiQ-ovim podacima, rast kupovine po akcijskim cijenama u Njemačkoj je najveći u odnosu na ostatak zapadne Evrope, a iznosio je 14 posto.
Njemačka je na posljednjem mjestu u EU po potrošnji u maloprodaji. Naime, prošle godine je samo jedan od četiri eura potrošen u maloprodaji dok je u istočnoevropskim državama, kao što su Mađarska ili Bugarska, svaki drugi ili svaki treći euro potrošen u maloprodaji.
Zbog veće kupovne moći, njemačka domaćinstva manje troše na hranu, odjeću i druge potrepštine, ali su viši troškovi za stanovanje i energiju. Osim toga, više novca troše na usluge i aktivnosti u slobodno vrijeme. Tradicionalno, više novca se izdvaja za štednju i finansijska ulaganja, piše tagesschau.