United Group prodala kablovski operater SBB, a sportske kanale preuzima Telekom Srbije
![Foto: United Group](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_250212013.jpg?v=2)
"Ove transakcije, sa kombinovanom vrijednošću kompanija od 1,5 milijardi eura i impliciranoj EV/2024 EBITDAal (prije MSFI 16) multipli od 10x, potvrda su snažne reputacije i uspjeha United Grupe u razvoju vodećih operacija i brendova na tržištu širom regiona u posljednje dvije decenije", navodi se u saopštenju.
United Grupa će nastaviti da posjeduje i upravlja svojim ključnim medijskim kućama u Srbiji, uključujući N1 i Nova. Ovi kanali će ostati dostupni na fiksnoj mreži SBB-a, a biće ponuđeni i Yettel korisnicima.
Ove transakcije podliježu uobičajenim regulatornim odobrenjima i očekuje se da će biti završene tokom prve polovine 2025. godine.
Pored toga, kako je ranije najavljeno 13. januara 2025. godine, United Grupa je potpisala neobavezujući memorandum o razumijevanju sa BH Telecom d.d. Sarajevo u vezi sa potencijalnom prodajom Telemach BH d.o.o. Sarajevo i Telemach Crna Gora d.o.o. Podgorica.
"Nakon završetka transakcija e& (Etisalat) PPF Telecom, TS i BHT, United Grupa će ispuniti svoj strateški cilj uspješne monetizacije svojih telekomunikacijskih kompanija izvan Evropske unije. Nije planirana prodaja nijedne druge imovine United Grupe u bliskoj budućnosti", dodaje se u saopštenju.
Viktorija Boklag, izvršna direktorka United Grupe, rekla je: "Naša Grupa je nastala na temeljima SBB-a prije skoro 24 godine i izrasla je u najveću telekomunikacionu i medijsku kompaniju u našem regionu. Od svog osnivanja, United Grupa se brzo proširila širom Jugoistočne Evrope kroz preko 100 merdžera i akvizicija i značajno je ojačala svoje pozicioniranje u Evropskoj uniji od svog prvog prodora u Evropsku uniju na tržište Slovenije 2009. godine. Naša ekspanzija na potpuno konvergentna tržišta Evropske unije - Grčke, Bugarske i Hrvatske dodatno je učvrstila ovu poziciju. Navedene transakcije su u skladu sa našom strategijom orijentisanja na tržišta na kojima možemo da pružimo pun spektar mobilnih i fiksnih telekomunikacionih usluga našim korisnicima, što će nam omogućiti da ostvarimo najveći potencijal za rast i stvaranje dodatne vrednosti. Usavršavanjem naših operacija i preusmeravanjem na tržišta Evropske unije, poboljšavamo našu efikasnost i pozicioniramo United Grupu za dugoročni uspjeh."