Širenje kapaciteta
114

Aerodrom Sarajevo planira graditi novi terminal: Donosimo detalje projekta vrijednog 200 miliona KM

B. R.
(Foto: Međunarodni aerodrom Sarajevo)
(Foto: Međunarodni aerodrom Sarajevo)
U posljednjih nekoliko godina je značajan infrastrukturni razvoj Međunarodnog aerodroma Sarajevo. Plan uprave Aerodroma je da se taj razvoj održi, kako bi se zadovoljile potrebe rastućeg broja putnika.

Jedan od najznačajnijih projekata bio je nedavna modernizacija i dogradnja Terminala B, što je koštalo 30 miliona KM. Već su započete aktivnosti za produženje staze, kako bi se omogućilo slijetanje i polijetanje širokotrupnih aviona, a nova namjera je da aerodrom dobije još jedan, potpuno novi terminal.

Idejni projekat za novi terminal je napravljen 2021. godine i iz Aerodroma Sarajevo u za Klix.ba potvrdili da su pokrenute aktivnosti za izradu koncepta i dokumentacije za usaglašavanje dugoročnih aerodromskih razvojnih dokumenata, kojima će se odrediti glavni okvir projekta.

Prema projektu, novi terminal bi trebao biti na zapadnoj strani aerodroma, potpuno izdvojen od postojeće zgrade Terminala. Glavna zgrada terminala bi imala tri etaže (podrum, prizemlje i prvi sprat) dok bi dio kod izlaza (gate) imao dvije etaže.

"Terminal bi se naslanjao na platformu i imao bi ukupno 43.920 metara kvadratnih (duplo više nego danas), od čega bi 15.840 metara kvadratnih bilo u putničkom dijelu terminala (gate), a 28.080 metara kvadratnih na ulaznom dijelu terminala. Terminal bi imao pet aviomostova, a komercijalni parking bi bio na dvije etaže", objasnili su.

Aerodrom Sarajevo trenutno posjeduje 38.000 metara kvadratnih vlastite zemlje, potrebne za izgradnju terminala, što znači da bi morali otkupiti još 40.000 metara kvadratnih zemlje, i to prvenstveno za parking te dio jednog modula zgrade terminala.

Prvobitna zamisao je da se izgradnja novog terminala finansira kroz javno-privatno partnerstvo. S obzirom na to da bi takva odluka predstavljala, kako su konstatirali, stratešku odluku (odluku bitnu za poslovanje Aerodroma), bilo bi neophodno da to odobri Vlada Federacije Bosne i Hercegovina kao vlasnik Aerodroma.

Međutim, kako su napomenuli, dodatni problem predstavlja nepostojanje zakona o javno-privatnom partnerstvu FBiH, zbog čega u ovom trenutku ne mogu reći kada će izgradnja početi. Njihova je procjena da bi izgradnja terminala koštala 200 miliona KM te da bi izgradnja u prvoj fazi trajala najmanje dvije godine.

Također su podsjetili da je Vlada FBiH 2022. prihvatila Elaborat Međunarodnog aerodroma kao procjenu postojanja javnog interesa za izgradnju dodatnih kapaciteta Sarajevskog aerodroma metodom koncesije.

"Federalno ministarstvo prometa i komunikacija je konstatiralo da on sadrži sve relevantne podatke na osnovu kojih je procijenjeno da postoji javni interes za izgradnju dodatnih kapaciteta Međunarodnog aerodroma Sarajevo metodom koncesije", dodaju.

Kako su upozorili, trend rasta prometa nalaže neophodno širenje kapaciteta Aerodroma i ako se to ne dogodi, suočit će se s problemima u smislu gužvi, nemogućnosti prihvatanja svih zainteresiranih aviokompanija i sl.