Da se radovi odvijaju punom parom uvjerila se ekipa portala Klix.ba već pri samom prilazu, gdje smo zatekli radnike i građevinske mašine kako rade na impozantnoj građevini koja s magistralnog puta M-17 plijeni pažnju prolaznika.
Ali prvo iznenađenje nam je bila vožnja građevinskom korpom na visinu od stotinu metara gdje se zaista tek vidi o kakvom se moćnom građevinskom poduhvatu radi. Tu smo zatekli vrijedne radnike koji se uprkos vjetrovitom vremenu vješto kreću po samim rubovima građevine budeći u oku posmatrača jezoviti strah i istodobno divljenje.
Međutim, radnici nam kažu da je za njih rad "nebu pod oblacima" uobičajena svakodnevica.
"Nije to da se odjednom popnete na most od stotinu metara, nego se radi u segmentima od 3,25 metara do 4,75 metara, tako da postane svakodnevica i kad ste na stotinu metara visine", kazao nam je jedan od radnika.
Dodaje kako nekome sa strane, kao našoj ekipi, to izgleda fascinantno, ali onima koji tu rade svaki dan je nešto sasvim normalno.
Svjedočili smo izvođenju radove na postavljanju oplate za izradu sistemom slobodne konzolne gradnje, koristeći krletke, te se susreli s nosačima opreme koja se ankeriše u prethodno izvedeni segment, što je složena operacija rada.
Stajali smo ispred djela rasponske konstrukcije koji je već završena na stubovima S3 i S4 , a kako nam je pojašnjeno u određenom vremenskom periodu će uslijediti i spajanje stubnog mjesta S5 s već prethodno izvršenim segmentima na stubu 4, s čije nam visine pogled na bilo koju stranu jasno govori da svjedočimo historijskom građevinskom poduhvatu.
Iako je izgradnju ovog objekta obilježilo niz teškoća, koje su uzrokovale različite okolnosti, uspješno spajanje prvog raspona od 147 metara stubova u julu je označilo važan pomak na izgradnji impozantne i veoma zahtjevne građevine na hercegovačkom autoputu.
Ovaj most će biti dužine 945 metara s visinom stubova 92, 97, 92, 91, 88 i 66 metara, čime je i najveći i najzahtjevniji projekt na izgradnji autoputa kroz Hercegovinu.
Glavni inžinjer za mostove i objekte Ismet Hajduk ističe da je to kontinuirani prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje.
"Rasponska konstrukcija je sandučastog poprečnog presjeka oslonjena na jedne stubove, što znači da je na jednom stubu jedan i drugi pravac autoputa, a ukupna širina poprečnog presjeka mosta je 21,92 metra", pojasnio je Hajduk za Klix.ba.
Zbog toga je, kako kaže, po prvi put kod nas primijenjeno to rješenje, a zbog same veličine konzola, koja je neuobičajeno velikog raspona od 4,9 metara, bilo je potrebno poprečno prednaprezanje mosta.
Dodao je kako bi izgradnja mosta prema dinamici radova trebala biti okončana do polovine naredne godine.
Izvođač radova je konzorcij, koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a podizvođač radova je Hering iz Širokog Brijega, dok je ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj 28.114.889 eura bez PDV-a.
Most Počitelj gradi se u sklopu poddionice Počitelj - Zvirovići na Koridoru 5C, a financira se iz sredstava Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).