Da li Prvu transverzalu i Južnu longitudinalu treba povezati izgradnjom saobraćajnice između muzeja?
Shodno tome, povezivanje Prve transverzale i Južne longitudinale bi značilo presijecanje Vilsonovog šetališta, za kojeg je novoizabrana načelnica Novog Sarajeva Benjamina Karić (SDP) obećala da će ga trajno i potpuno pretvoriti u pješačku zonu, odnosno potpuno ga zatvoriti za saobraćaj motornih vozila.
Trasa saobraćajnice bi od Vilsonovog šetališta bila preko rijeke Miljacke (kod pješačkog mosta Ars Aevi) i nastavila bi se između stambenih zgrada na Grbavici, sve do raskrsnice u Zagrebačkoj ulici, gdje bi se spojila s Južnom longitudinalom.
Povezivanje Prve transverzale i Južne longitudinale je bila tema i emisije Polis na TVSA. Naime, direktor Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo Faruk Muharemović je napomenuo da se dio stanovništva protivi ovoj ideji koja datira još od prijeratnog vremena. No, Muharemović je obrazložio zašto smatra neprihvatljivim da se spomenute saobraćajnice ne povežu.
"Nama je neprihvatljivo da se ne povežu ove dvije saobraćajnice jer ne planiramo samo do Marijin Dvora. Planiramo i Ilidžu, Otoku, Ilijaš, Hadžiće, Trnovo. To je kompletno urbano područje. Samo zamislite, kako ćete izaći na Jošaničku petlju kada od Mojmila ili Vojničkog polja idete Južnom longitudinalom. Vraćate se na pet semafora, što ne bi trebalo biti", ukazao je Muharemović.
S druge strane, za arhitekticu Aidu Koluder-Agić nije prihvatljivo da se saobraćajnicom presiječe, kako je navela, muzejski kvartir koji je srce svakog grada. Napomenula je da postoje druga rješenja za povezivanje Prve transverzale i Južne longitudinale.
"Ne može se u 21. stoljeću, kada ljudi idu na Mjesec, pričati o samo jednoj opciji, a to je da se taj prostor presiječe. Postoji jako mnogo opcija iznad i ispod zemlje. Moramo biti vizionari, ne smijemo uništiti grad. Imamo jako malo zelene površine. Posljednji smo u Evropi što se tiče zelenila u samom gradu jer se Sarajevo specifično razvijalo", zaključila je Koluder-Agić.
Vilsonovo šetalište je već na nekoliko mjesta presječeno saobraćajnicama, tj. transverzalama. Postoji mogućnost da ono bude produženo od Mosta Suade i Olge do Skenderije, uz Miljacku.
Kada je u pitanju zelena površina između spomenutih muzeja, studenti Međunarodnog Burch Univerziteta (IBU) su 2020. godine predstavili projekat uređenja ovog prostora.
Podsjećamo da je Prva transverzala cesta kojom bi se direktno povezali Sarajevo i Vogošća, dok je Južna longitudinala cesta kojom bi se trebale povezati centar grada i Mojmilo. Obje saobraćajnice bi na cijeloj trasi trebale imati po dvije trake u oba smjera.
Nacrtom regulacionog plana Kvadrant C je predložena izgradnja i dogradnja nekoliko poslovnih i poslovno-stambenih zgrada. Javna rasprava za ovaj nacrt regulacionog plana je zakazan za 27. novembar u 18 sati u prostorijama Mjesne zajednice Željeznička u općini Novo Sarajevo.
Predložene izmjene nacrta regulacionog plana ne moraju biti nužno prihvaćene. Poslije javne rasprave slijedi utvrđivanje prijedloga regulacionog plana, a da bi on stupio na snagu, potrebno je da ga usvoji Gradsko vijeće Sarajeva.