Kinezi zainteresovani za kupovinu nekih Volkswagenovih fabrika u Njemačkoj
Kupovina fabrika omogućila bi Kini da izgradi uticaj u cijenjenoj njemačkoj automobilskoj industriji, u kojoj se nalaze neke od najstarijih i najprestižnijih marki automobila.
Kineske kompanije ulagale su u niz industrija u najvećoj evropskoj ekonomiji, od telekomunikacija do robotike, ali ondje tek trebaju uspostaviti tradicionalnu proizvodnju automobila unatoč tome što Mercedes-Benz ima dva velika kineska dioničara.
Svaki takav potez mogao bi označiti dosad politički najosjetljiviju investiciju Kine. VW je dugo bio simbol njemačkog industrijskog umijeća, kojemu prijeti globalno ekonomsko usporavanje koje pogađa potražnju i škripavi prijelaz na zelene tehnologije.
Izrada automobila u Njemačkoj za prodaju u Evropi omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila da izbjegnu plaćanje carina EU na električne automobile uvezene iz Kine i mogla bi predstavljati dodatnu prijetnju konkurentnosti evropskih proizvođača.
Iako bi ponude mogle stići od privatnih kompanija, poduzeća u državnom vlasništvu ili zajedničkih ulaganja sa stranim igračima, kineske vlasti zadržavaju pravo da odobre određena ulaganja u inozemstvu i vjerojatno će biti uključene u bilo koju ponudu od rane faze procesa.
Odluke o ulaganju ovisit će o stavu nove njemačke vlade prema Kini nakon izbora u februaru, rekla je osoba.
Dvije ekonomije postale su duboko isprepletena tokom 16 godina vladanja Angele Merkel, potaknuta ulaganjima i izvozom njemačkih proizvođača automobila u Kinu. Odnosi su sada zahladili jer sadašnja koalicija nastoji smanjiti ovisnost o Kini.
Ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock opisala je predsjednika Xi Jinpinga kao "diktatora", a Kinu kao rivala. Izvor iz njemačkog ministarstva vanjskih poslova rekao je da je Kina evoluirala u sistematskog rivala.
Volkswagen istražuje alternativnu namjenu za svoje fabrike u Dresdenu i Osnabruecku u okviru akcije smanjenja troškova kako bi smanjio svoje poslovanje u Njemačkoj. Najveći evropski proizvođač automobila, koji posjeduje marke poput Porschea, Audija i Škode, pretrpio je pad prodaje zbog sve veće konkurencije kineskih kompanija.
Voditelji VW-a htjeli su zatvoriti nekoliko fabrika, ali su se suočili s otporom sindikata. U dogovoru sklopljenom prije Božića složili su se prekinuti proizvodnju u Dresdenu, fabrici i s 340 radnika koja proizvodi električni ID.3, od 2025. i Osnabruecku, gdje 2300 zaposlenika proizvodi T-Roc Cabrio, od 2027.
VW bi bio otvoren za prodaju tvornice u Osnabruecku kineskom kupcu, rekla je Reutersu osoba upoznata s razmišljanjima kompanije.
"Posvećeni smo pronalaženju daljnje upotrebe fabrike. Cilj mora biti održivo rješenje koje uzima u obzir interese kompanije i zaposlenika", rekao je glasnogovornik, odbijajući konkretno komentirati nagađanja o ponudi.
Kineske kompanije zabrinute su kako će ih prihvatiti njemački sindikati, koji imaju polovicu mjesta u savjetodavnim odborima njemačkih kompanija i traže dalekosežna jamstva za lokaciju i radna mjesta, rekla je osoba upoznata s načinom razmišljanja Kine.
Stephan Soldanski, predstavnik sindikata iz Osnabruecka, rekao je da radnici u fabrici ne bi imali ništa protiv proizvodnje za jednog od Volkswagenovih partnera u zajedničkom ulaganju u Kini.
"Mogao sam zamisliti da bismo proizveli nešto za zajedničko ulaganje u Kini, ali pod VW logom i prema VW standardima. To je ključni uvjet", rekao je.