Za kraće putovanje
332

Počela izgradnja najvećeg podvodnog tunela na svijetu koji će povezati Skandinaviju i centralnu Evropu

B. R.
Kroz tunel Fehmarn pojas će se odvijati cestovni i željeznički saobraćaj (Foto: Femern A/S)
Kroz tunel Fehmarn pojas će se odvijati cestovni i željeznički saobraćaj (Foto: Femern A/S)
Ranije ove sedmice je počela izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svijetu kojim će biti povezane Skandinavija i centralna Evropa.
Riječ je o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) između Danske i Njemačke ispod Baltičkog mora, a koji će imati cestovni i željeznički saobraćaj. Cestovni saobraćaj će se odvijati u po dvije trake u oba smjera. Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.

Planirano je da tunel bude pušten u saobraćaj 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Njemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vozom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati 10 minuta.

Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lollandu. Ovo je najveće postrojenje na sjeveru Evrope. Izgradnja će koštati 4,8 milijardi eura i u potpunosti je finansira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.

Danska je u posljednjih nekoliko decenija izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.

Dvije godine ranije je uspostavljen drumski saobraćaj između otoka Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo saobraćati voz, prenosi Euronews.