Počela modernizacija luke u Brčkom: Investicijama do boljeg privrednog razvoja BiH
Projekt modernizacije Luke Brčko obuhvata nekoliko cjelina, a prvi radovi se odnose na rekonstrukciju platoa, koje će izvoditi preduzeće Bijeljina i Prijedor putevi, izabrano na javnom tenderu. Ukupna vrijednost ovih radova je milion i 770 hiljada konvertibilnih maraka.
"Luka Brčko je bitna tranzitna tačka za tok teretnog prometa u Bosni i Hercegovini, a s Evropskom unijom povezana je željezničkim, drumskim i riječnim putem. Ovim projektom modernizacije koji se sastoji od rekonstrukcije platoa s odvodnjom oborinskih voda, nabavkom nove dizalice, rekonstrukcijom željezničke pruge od željezničke stanice Brčko Novo do Luke Brčko sa izgradnjom pristupne ceste, postići ćemo da naša luka postane konkurentnija, efikasnija, bolje opremljena sa povećanim kapacitetom, čime ćemo moći povećati i obim posla te privući nove klijente", kazao je direktor Luke Brčko Perica Josić
Uz sve izazove u protekloj godini, prema riječima Eseda Kadrića, gradonačelnik Brčkog, završene su sve pripremne radnje kako bi se počelo sa realizacijom strateškog infrastrukturnog projekta.
"Modernizacija jedine riječne luke u BiH povećat će konkurentnost Brčko distrikta kada je riječ o privrednom razvoju. Očekujemo da će korist od ovog projekta imati cjelokupna BiH, ali i njeni građani", naveo je prvi čovjek distrikta.
Projekt revitalizacije luke jedan je od najznačajnijih u Brčkom, koji će ovu regiju BiH pozicionirati u centar integracijskih aktivnosti kada je u pitanju povezivanje privrede i saobraćaja, ne samo u BiH, već i regionu.
"Važno je da se nakon trogodišnje blokade u realizaciji ovog važnog projekta, i praktično isteka grace perioda, ipak krenulo u njegovu realizaciju", smatra Siniša Milić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta.
Lučki izvori prihoda dolaze iz pretovara različite robe, zakupnina zatvorenog i otvorenog skladišnog prostora te carinskog terminala, koji zbog nefunkcionisanja u punom kapacitetu, sada donosi znatno manje novca u odnosu na period prije tri godine. Tome je doprinijelo zatvaranje mosta za teretni promet Brčko - Gunja u Hrvatskoj, a danas najavljena rekonstrukcija bila bi od velikog značaja.
Kada je riječ o mehanizaciji u Luci Brčko, ona je uglavnom dotrajala, a portalne dizalice stare su više od 50 godina. Zbog toga revitalizacija obuhvata i nabavku nove dizalice nosivosti 16 tona, čime će kapacitet pretovara roba biti utrostručen i on će u jednom satu iznositi između 150 i 200 tona.
Ukupna vrijednost projekta je deset miliona eura i finansira se bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od više od tri miliona eura i kreditom od Evropske banke za obnovu i razvoj od sedam miliona eura.
specijalni predstavnik EU u BiH Johann Sattler kaže da zahvaljujući svom strateškom i geografskom položaju, Luka Brčko može postati ključna tranzitna tačka za protok teretnog saobraćaja između BiH i EU.
"Trenutna infrastruktura luke je zastarjela i teško joj je pristupiti željeznicom, ali nakon obnove ona može postati centralna poveznica za ekonomije regiona. Zadovoljan sam što je EU podržala modernizaciju luke sa tri miliona eura bespovratnih sredstava, što će donijeti konkretne koristi lokalnoj zajednici i cijeloj zemlji kroz nova ulaganja, otvaranje radnih mjesta i novih prilika za poslovanje", naveo je Sattler.
Modernizacijom luke trebao bi se ostvariti i značajan pozitivan utjecaj na ekonomski rast i olakšavanje trgovine u Brčkom i cijeloj BiH. Kako je poručeno, luka može biti trgovačko čvorište, a sa svojom odličnom lokacijom također i izvozni centar za region.