Završetak sljedeće godine
50

Posjetili smo gradilište autoputa na jugu zemlje: Na 18 novih kilometara se radi punom parom

G. Š.
Foto: G. Š./Klix.ba
(Foto: G. Š./Klix.ba)
Dok je naša zemlja paralizovana zbog restrikcija izazvanih pandemijom koronavirusa, na jugu Hercegovine se autocesta gradi punom parom.
Da se intenzivno radi na svim dionicama, uvjerili smo se prilikom posjete gradilištima. Na poddionici Buna – Počitelj radovi ulaze u završnu fazu, dok na poddionici Počitelj – Zvirovići teku planiranom dinamikom i njihov završetak očekuje se naredne godine.

Izgradnjom ovih dionica BiH će dobiti novih 18 kilometara autoceste na Koridoru 5C, koji će biti povezani s evropskom mrežom puteva.

Azer Leto (Foto: G. Š./Klix.ba)
Azer Leto (Foto: G. Š./Klix.ba)

Na poddionici Buna – Počitelj, koja je duga 7,2 kilometra i vrijednosti oko 25 miliona eura, voditelj radova Azer Leto je rekao da radovi ulaze u završnu fazu. Radovi započeti u augustu 2018. godine, kako je rekao, bili su usporeni zbog situacije uzrokovane koronavirusom i otežane nabavke potrebnih sirovina.

Predstavnik JP Autoceste FBiH na izgradnji poddionice Buna – Počitelj Božo Talić ističe kako na ovoj dionici nema velikih objekata poput mostova i tunela, ali je bilo dosta kolizija s dalekovodima visokog napona. Ističe kako su morali obaviti pet velikih izmještanja i dva srednjenaponska, što su uspješno završili.

Božo Talić (Foto: G. Š./Klix.ba)
Božo Talić (Foto: G. Š./Klix.ba)

"Trenutno je na glavnoj trasi ostalo još samo da se uradi habajući sloj, što će biti završeno za otprilike mjesec. Trenutno se izvode asfaltski radovi na odmorištu Rotimski potok. Nakon toga ostaje samo pospremanje gradilišta", ističe Talić.

Pojašnjava kako je ova dionica veza između dionice Počitelj - Zvirovići, koja je već u poodmakloj fazi realizacije i spoj na već izgrađenu cestu Zvirovići i između dionice Tunel Kvanj – Buna, za koju vrlo brzo predstoji potpisivanje ugovora za izvođenje.

"Dok se ne završe ove dionice, cesta neće biti u funkciji", kazao je Talić te dodao da će biti osigurana i zaštićena.

Šef projekta za poddionicu Počitelj – Zvirovići Vanja Podhradski ističe kako je ova dionica duga 11,75 kilometara i podijeljena u dva lota koja obuhvataju trasu autoceste i most Počitelj te ističe da se radovi odvajaju planiranom dinamikom.

Vanja Podhradski (Foto: G. Š./Klix.ba)
Vanja Podhradski (Foto: G. Š./Klix.ba)

"U proteklom periodu završeni su zemljani radovi, faktički na cijelom potezu trase Počitelj - Zvirovići, što je omogućilo prelazak u iduću fazu radova. Na cijeloj trasi predstoje radovi na gornjem stroju, što podrazumijeva izvođenje posteljice, cemente stabilizacije i u konačnici postavljenje asfalta na dionici", pojasnio je.

Na mostu Počitelj, kako naglašava, praktično su završene temeljne konstrukcije na centralnim stubovima i urađeno je otprilike pola visine stubova.

Bit će to najduži most na Koridoru 5C sa svojih 945 metara i visinom od 100 metara koji će spojiti dvije obale rijeke Neretve.

Šef projekta iz širokobriješkog Heringa Mario Jurišić ističe kako se radi o zahtjevnom projektu.

Mario Jurišić (Foto: G. Š./Klix.ba)
Mario Jurišić (Foto: G. Š./Klix.ba)

"Izgradnja mosta je počela krajem septembra 2019. godine, a predviđeni rok za završetak je bio 30 mjeseci. Prema tome, mi smo trebali završiti u martu 2022. godine, ali s obzirom na sve činjenice i situaciju uzrokovanu koronavirusom, koja nas sve prati, prema našim izračunima očekivani završetak je kraj 2022. godine", kazao je Jurišić.

On napominje da je širokobriješki Hering podizvođač radova, dok je glavni izvođač konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).