Kanton Sarajevo
281

Posjetili smo gradilište tunela Kobilja Glava nakon probijanja desne cijevi

B. R.
Desna cijev tunela Kobilja Glava (Foto: I. Š./Klix.ba)
Desna cijev tunela Kobilja Glava (Foto: I. Š./Klix.ba)
Nakon što je u četvrtak probijena desna cijev tunela Kobilja Glava u Sarajevu, posjetili smo gradilište ovog tunela koji će biti jedna od dionica Prve transverzale.
Desna cijev tunela je duga 635 metara dok će lijeva cijev biti duga 632 metra. Probijanje desne cijevi se dogodilo 19 mjeseci nakon početka radova. Prije nekoliko mjeseci je počelo probijanje i lijeve cijevi, a ona bi trebala biti probijena tokom jeseni ove godine.

Riječ je o izazovnom gradilištu. Naime, tunel se gradi ispod prostora na kojem je skoro 500 stambenih građevina. Osim toga, izgradnju otežava i struktura zemljišta, kao i izazovi koje nije moguće predvidjeti. Posebno teško je bilo iskopavanje prvih 30 do 50 metara tunela.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) očekuje da će tunel, odnosno dionica Prve transverzale od Bara do Hotonja, biti u funkciji od kraja sljedeće godine.

Tunel Kobilja Glava će biti dio Prve transverzale kao saobraćajnice kojom će se povezati centar Sarajeva i Vogošća, tj. Koridor 5C. Imat će pješačku i biciklističku stazu.

Trasa Prve transverzale će biti od Američke ambasade, preko Koševskog Brda, Velešića, Bara, Šipa i Hotonja, do Vogošće. Spomenuti tunel se gradi između Šipa i Hotonja.

Izvođač radova je kompanija Euro-Asfalt, a izgradnja će koštati 31 milion eura. Novac za izgradnju tunela je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).