Spojeni stubovi na vijaduktu Južne obilaznice Mostara, izronili obrisi impozantne građevine
Ujedno je jedan je od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, koja će najveći grad na Neretvi povezati modernom saobraćajnicom sa zapadnom Hercegovinom i s Dalmacijom.
Iz Širokobriješke kompanije Hering koja je izvođač zahtjevnih radova, navode da su završili spojni segment vijadukta između stubova S1 i S2, a da se radi o veoma značajnom dijelu posla svjedoči činjenica da su završetak tih radova obilježili prigodnim druženje učesnika tog projekta.
"Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka na strateški važnom procesu spajanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom", navode iz Heringa.
Vijadukt "Marijanovića Draga" se izvodi tehnologijom slobodne konzolne gradnje s rasponskom konstrukcijom na tri polja (57,50+85,00+57,50), ukupne dužine 200 metara i povezat će zapadnu Hercegovinu s južnim dijelom Mostara i voditi do evropske mreže puteva.
Projekt saobraćajne obilaznice na jugu Mostara, o kojem se decenijama govorilo kao o strateškom poduhvatu, obuhvata dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a buduća se cesta već nazire od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi.
Realiziranje navedenog projekta predviđeno je programom modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH, a finansiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.
Vrijednost ugovora iznosi 7.625.528 KM bez PDV-a, rok izvođenja radova je 18 mjeseci. Izvođač je Hering d. d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar.
Prvi dio Južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Južna obilaznica Mostara podrazumijeva gradnju dva tunela, tri podvožnjaka te jednog mosta, a njenim završetkom premješta se cesta M6.1 i tranzitni saobraćaj iz užeg gradskog područja.
Trenutno se sav saobraćaj iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz uže gradsko središte Mostara, ulicama koje nisu uslovne za preuzimanje tranzitnog saobraćaja.
Najzahtjevniji dio ove dionice je od tunela Novi do tunela Privorac, koji će imati i traku za spora vozila. Da bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu dužine 3,2 km, koja će ići od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste.
Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta sa četiri trake i dva rotora i omogućit će vezu na južnom izlazu Mostara s autocestom na koridoru 5C i rasteretiti saobraćaj kroz gradsko područje Mostara.