Radovi u punom jeku
388

Spojeni stubovi na vijaduktu Južne obilaznice Mostara, izronili obrisi impozantne građevine

G. Š.
Foto: Facebook
Radovi na vijaduktu "Marjanovića Draga", jednom od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara ozbiljno napreduju. Dva gigantska stuba su već povezana čime je objekat poprimio obrise impozantne građevine u krševitom tlu iznad mostarskog naselja Rodoč.
Vijadukt "Marjanovića Draga" dužinom od 200 metra i visinom stubova preko 30 metara u kamenitom tlu iznad naseljenog područja, najzahtjevniji je objekat u izazovnom savladavanju Kobilovače i bit će dio buduće ceste na dionici Miljkovići - Rodoč - veza na magistralnu cestu M-17.

Ujedno je jedan je od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, koja će najveći grad na Neretvi povezati modernom saobraćajnicom sa zapadnom Hercegovinom i s Dalmacijom.

Foto: Facebook
Foto: Facebook

Iz Širokobriješke kompanije Hering koja je izvođač zahtjevnih radova, navode da su završili spojni segment vijadukta između stubova S1 i S2, a da se radi o veoma značajnom dijelu posla svjedoči činjenica da su završetak tih radova obilježili prigodnim druženje učesnika tog projekta.

"Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka na strateški važnom procesu spajanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom", navode iz Heringa.

Vijadukt "Marijanovića Draga" se izvodi tehnologijom slobodne konzolne gradnje s rasponskom konstrukcijom na tri polja (57,50+85,00+57,50), ukupne dužine 200 metara i povezat će zapadnu Hercegovinu s južnim dijelom Mostara i voditi do evropske mreže puteva.

Projekt saobraćajne obilaznice na jugu Mostara, o kojem se decenijama govorilo kao o strateškom poduhvatu, obuhvata dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a buduća se cesta već nazire od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi.

Realiziranje navedenog projekta predviđeno je programom modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH, a finansiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.

Vrijednost ugovora iznosi 7.625.528 KM bez PDV-a, rok izvođenja radova je 18 mjeseci. Izvođač je Hering d. d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar.

Prvi dio Južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

Južna obilaznica Mostara podrazumijeva gradnju dva tunela, tri podvožnjaka te jednog mosta, a njenim završetkom premješta se cesta M6.1 i tranzitni saobraćaj iz užeg gradskog područja.

Trenutno se sav saobraćaj iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz uže gradsko središte Mostara, ulicama koje nisu uslovne za preuzimanje tranzitnog saobraćaja.

Najzahtjevniji dio ove dionice je od tunela Novi do tunela Privorac, koji će imati i traku za spora vozila. Da bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu dužine 3,2 km, koja će ići od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste.

Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta sa četiri trake i dva rotora i omogućit će vezu na južnom izlazu Mostara s autocestom na koridoru 5C i rasteretiti saobraćaj kroz gradsko područje Mostara.