Srbija ipak s državom BiH mora potpisati sporazum o gradnji aerodroma u Trebinju

Godinama, a naročito posljednjih nekoliko mjeseci, vlast u RS-u je najavljivala kako će bez pitanja države BiH sa Srbijom krenuti u izgradnju ovog velikog projekta. To je sporno zbog same kategorizacije zemljišta koje je poljoprivredno, a odluka Ustavnog suda BiH i poljoprivredno zemljište, kao i šuma je isključivo u državnom vlasništvu. Evidentno je da niži nivo kao što je entitet ne može mimo države voditi i potpisivati odluke za investicije kakva je aerodrom u Trebinju.

U Nacrtu memoranduma između BiH i Srbije definisani su detalji saradnje na ovom projektu uz poštivanje zakonodavstva strana potpisnica u trenutku potpisivanja sporazuma. Nakon potpisivanja sporazuma bit će formirana međudržavna radna grupa koja će pratiti sve aktivnosti.

Podsjetimo, gradnja aerdroma planirana je 14 kilometara od Trebinja, a planirano je da se prostire na 300 hektara. Početna vrijednost projekta procjenjuje se na 50 miliona eura, a aerdromom će nakon izgradnje upravljati Srbija.

Kritike za ovaj projekt upućivane su i zbog činjenice da nedaleko od Trebinja postoji nekoliko izuzetno frekventnih aerdroma poput Dubrovnika ili Tivta, a ne treba zanemariti ni postojanje aerdroma u Mostaru pa se postavlja pitanje gdje je ekonomska opravdanost.