Turska oživljava san Osmanskog carstva: Planira obnovu legendarne Hejaz željeznice i liniju s Damaskom
Komentari turskog dužnosnika dolaze u trenutku kada Ankara radi na pomoći u obnovi svog južnog susjeda nakon 13 godina građanskog rata.
"Brzo ćemo procijeniti situaciju i poduzeti korake za ponovno uspostavljanje željezničke veze s Damaskom kao prvu fazu. Postoje dijelovi željeznice koji se protežu od Turske do regije Hejaz. Znamo da te linije dugo nisu bile u funkciji kao dio veće mreže", rekao je Uraloglu tokom sastanka s Udrugom televizijskih kuća Anatolije u Ankari, prema transkriptu.
On je kazao kako su od 2009. godine do 2010. godine putovali putnički vozovi.
"Postoji postojeća infrastruktura. Međutim, u nekim područjima, poput Iraka, vidjeli smo krađu željezničkih šina i prodaju kao sirovo željezo. Možda ćemo se suočiti sa sličnim problemima u Siriji", naveo je.
Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan rekao je tokom sastanka vlade u ponedjeljak da će svaki ministar s posebnim portfeljem proučiti nedostatke i probleme u sirijskoj infrastrukturi i ponuditi pomoć novoj sirijskoj administraciji.
U Damasku je uspostavljena privremena vlada za održavanje državnih službi nakon svrgavanja sirijskog predsjednika Bashara al-Assada, koji je ranije ovog mjeseca pobjegao iz zemlje pred ofanzivom pobunjenika.
Legendarna željeznica Hejaz bila je ambiciozan san sultana Abdulhamida II iz Osmanskog carstva, koji je 1900. godine zamislio željezničku liniju koja bi povezivala Istanbul s Mekom.
Nazvana po regiji Hejaz na zapadnom Arapskom poluotoku, gdje se nalaze dva najsvetija islamska grada - Meka i Medina - željeznica je izgrađena nevjerovatnom brzinom, finansirana isključivo muslimanskim donacijama. Dok su neke donacije bile dobrovoljne, druge su bile prisilne.
Linija, koja je već bila povezana s Istanbulom, protezala se od Damaska do Medine, s odvojkom za Haifu u Palestini.
Prvenstveno je bio namijenjen da se olakša hodočašće hadža u Meku i da se ojača osmanska kontrola nad njenim udaljenim pokrajinama. Pruga je služila i kao vojni transportni put za osmanske snage.
Međutim, željeznica se suočavala s čestim sabotažama, osobito tokom arapske pobune koju je podupirala Britanija, a vodio ju je obavještajac TE Lawrence, poznat kao "Lawrence od Arabije".
Projekt je naglo prekinut izbijanjem Prvog svjetskog rata.
Željeznica Hejaz nikada nije stigla do svog krajnjeg odredišta Meke, završavajući u Medini, otprilike 400 km dalje od svetog grada.