Uskoro ugovor za gradnju dionice Mostar jug - tunel Kvanj, početkom 2025. se otvara 7,2 kilometra kod Počitelja
Izgradnja autoputa je najznačajniji strateški projekt u BiH, a prioriteti su trenutno usmjereni na izgradnju važnih poddionica kroz Hercegovinu kako bi se BiH i na jugu povezala sa Hrvatskom i mrežom evropskih autoputeva čime bi ujedno bila olakšana veza Sarajeva i Mostara.
Među najznačajnijim dionicama je poddionica Mostar jug – Tunel Kvanj dužine 9,2 kilometra. Prema informacijama iz JP Autoceste FBiH, svi preduvjeti za početak radova su ispunjeni. Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala je saglasnost na evaluacijski izvještaj, a trenutno su u toku proceduralne aktivnosti koje prethode potpisivanju ugovora za izgradnju ove poddionice.
Također, nadzor nad projektom je već ranije izabran. Važno je napomenuti da su ispunjeni svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruženja koji su, uz podršku EBRD-a, zahtijevali dodatna ispitivanja i procjene utjecaja trase na životnu sredinu i stanovništvo, a rezultati su javno prezentirani kroz dodatnu dokumentaciju u proteklom periodu.
"Podsjećamo da je finansijer projekta pouzdani partner JP Autoceste FBiH - Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 miliona eura i koja daje punu potporu brzoj implementaciji projekta", kazali su iz Autocesta FBiH.
Početkom naredne godine planirano je i privremeno puštanje u promet poddionice Buna - Počitelj, dužine 7,2 kilometra. Iako ovo neće biti pravi ulaz na autocestu, stanovnicima mjesta Hodbina i okolnih sela južno od Mostara će se omogućiti njeno korištenje.
Ova poddionica, završena prije tri godine, a nije puštena u promet zbog nedovršenih susjednih dionica.
"Sa sjeverne strane, izgradnjom poddionice Kvanj - Buna gdje su pripremni radovi već počeli, dobit će punu prometnu funkcionalnost. Ipak, ona se s južne strane nadovezuje na izgrađeni dio autoceste od Počitelja sve do granice s Hrvatskom. Dakle, povezana je s autocestom s južne strane koja je ovog ljeta puštena u promet, i tako su se stvorili uvjeti da se i ova poddionica stavi u privremenu upotrebu", dodali su iz Autocesta FBiH za Klix.ba.
Naredna godina donosi i planove ugovaranja gradnje dva izazovna projekta i to tunela Prenj i dionice Mostar sjever – Mostar jug. Krajnji rok za završetak cijelog Koridora 5C postavljen je za 2030. godinu.