"Kad te po paklenoj vrućini dočeka limunada": Kako izgleda jedan radni dan kurira koji koristi Glovo
Najreprezentativniji aspekt Glova su upravo kuriri koji dostavljaju putem ove platforme, a od kojih najvećim dijelom zavisi i to hoćemo li se njenoj aplikaciji ponovo vratiti. Dok je za neke ovaj posao samo vožnja od tačke A do tačke B da bi se isporučila narudžba, te ga mnogi shvataju olako, misleći da tu čak nema pristojne zarade, to je daleko od istine.
Na ovu temu, razgovarali smo sa osobom koja nam može iz prve ruke odgovoriti na sva pitanja, a riječ je o veteranu dostave i kuriru koji koristi Glovo Muniru Hujduru, koji je u razgovoru za Klix.ba objasnio zašto je ovo jedan odgovoran posao, koji su njegovi izazovi i kako, u konačnici, izgleda jedan njegov radni dan.
Gospodin Munir ovim se poslom bavi duži niz godina, nakon što je otišao od "posla u kancelariji". Kao kurir je počeo raditi nakon što je silom prilika proveo godinu dana nezaposlen. Za ovu djelatnost saznao je od poznanika, a odmah nakon obavljenog razgovora i obuke, počeo je raditi i ostao tu sve do danas. Što je najbitnije - zadovoljan, i bez ikakve pomisli da svoj posao mijenja za ijedan drugi.
"Novac je svima potreban, a posao kurira je fin način da pristojno živite od plate, ali isto tako i zaradite dodatno. Pokrijete sebi režije, kredite, neke lične potrebe. Sami sebi birate radno vrijeme, a jedini uslov je da morate odraditi 30 sati sedmično. Nemate nikoga 'nad glavom' ko bi vam stvarao pritisak, ali naravno imate odgovornost. Postoje procedure i svako od kurira treba da ih poštuje", započinje Munir.
Munir istinski voli svoj posao i dok nam govori o njemu, s lica mu ne silazi osmijeh. Istovremeno, pristupa mu s velikom odgovornošću. Osim na ispostavi narudžbi, zadužen je i za obuku mlade radne snage te novih radnika koji apliciraju za ovo radno mjesto.
"Uvijek će biti onih koji misle da se od ovog posla ne može fino zaraditi. Ali, to su uglavnom oni koji čekaju da im novac sam dođe. Mnogi koji dođu očekuju da će odmah dobiti platu od 3.000 KM, međutim, nakon nekoliko dana shvate da od toga nema ništa. Prilikom same obuke već mogu procijeniti kome je do posla, a nekima čak kažem i: 'Nije ovo za tebe', kako ne bi gubili vrijeme. Iz grupe od pet osoba koje obučavam, samo jedna ostane s nama i ozbiljno radi", kaže Munir i dodaje da su kuriri koji dostavljaju preko Glova u 90 posto slučajeva zadovoljni uslovima u kompaniji.
Ovaj vedri 58-godišnjak radi ukupno 50 sati sedmično, od devet do 19 sati svakim danom osim vikenda. Njegov radni dan počinje kada ujutro sjedne u svoje vozilo i dočeka prvu narudžbu.
"Sebi sam postavio takav ritam. Svakome to objasnim i kažem im da, ako se vide u tome, mogu fino zaraditi. Ako radite manje, naravno da će i zarada biti manja, a ako radite više, onda će biti veća. Pa, neka svako sebi bira", objašnjava Munir.
"Kad umjesto iftara stigne sehur" i drugi izazovi...
Iako Glovo aplikacija ide u korist kurira i olakšava im posao, navigacija, gradska "špica" te gužva u restoranima, Muniru ne idu u prilog. Objasnio je kako dolazi do toga da narudžbe kasne čak i onda kada "ne smiju".
"Često se zna desiti da su u restoranima prioriteti gosti koji sjede unutar njega, a ne oni koji naručuju hranu. Ljudi unutra mogu ustati i otići te zato dostavljače stavljaju na red čekanja gdje ponovo ispašta kupac", objasnio je Munir i prepričao situaciju koja mu se desila tokom mjeseca ramazana.
"Bila je 2020. godina. Kasnio sam gospođi sa iftarom sat i 45 minuta. Zamislite to vrijeme za nekoga ko je postio cijeli dan. Restoran iz kojeg sam donosio hranu je imao rezervacije, bio je pun. Dok su pripremili hranu za cijeli restoran, mene su ostavili posljednjeg i tako smo došli do toga da kasnim sat i 45 minuta gospođi. Ni kriv ni dužan, šta ću drugo očekivati nego da me žena napadne? Napokon sam došao. Vidio sam kako gospođi 'sijeva iz očiju' dok je silazila po hranu. Međutim, ja sam u tom trenutku sa osmijehom rekao: 'Gospođo, ja sam vama donio sehur'. Uspio sam je nasmijati, a na kraju mi je ostavila i bakšiš", ispričao je Munir i dodao da "lijepa riječ i gvozdena vrata otvara".
Kako kaže, kurir je krajnja osoba koja komunicira s kupcem i zato je krivica, kao i to kako će "popraviti" situaciju, uvijek na njemu.
"Nerijetko nam se dešavaju takve situacije. Na ljudima se osjeti da su nezadovoljni, vidi im se u pogledu ili osmijehu. To se zatim prebacuje na nas, a u 95 posto slučajeva kurir nije kriv. I nama je u interesu da što prije isporučimo narudžbu i budemo na raspolaganju za sljedeću, jer naša zarada ovisi od broja dostava koje odradimo. Zbog čekanja, mi ostajemo u minusu", kaže Munir.
Napominje da novim kuririma predstavlja problem i to što kupci ne postave "zastavicu" na mjesto gdje se tačno nalaze, što je olakšica Glovo aplikacije budući da GPS u BiH teško prepoznaje tačnu lokaciju. Tu je i vrijeme "špice" od 15:30 pa do 17:30 sati, kada, kaže, za isporuku narudžbe treba minimalno 45 minuta, što mnogi često zaborave.
"Nezadovoljstvo se u svim tim situacijama ogleda u nama, a nismo krivi. Ukoliko počnemo dronovima dostavljati, to će riješiti problem i ubrzati stvar", našalio se Munir.
Glovo kao kompanija uvijek "čuva leđa" saradnicima platforme
Kuriri koji dostavljaju putem Glova imaju brojne pogodnosti, a kompanija, osim što osluškuje njihove potrebe, sprovodi niz inicijativa kako bi ih ispunila i zadržala zaposlene.
"Kao veteran dostave, često imam sastanke sa upravom Glova gdje razmatramo probleme s kojima se svi kuriri susreću na cesti. Moram pohvaliti njihov tim u BiH, jer oni, kao neko ko je također prošao obuku, već unaprijed shvataju o čemu im govorimo. Odmah to prenose u sjedište kompanije u Španiji i onda ostaje samo da sačekamo rješenje, koje dođe vrlo brzo", kaže Munir.
Osim fleksibilnosti, kuriri koji koriste Glovo imaju novčane bonuse - od preporuke za posao do rada po vremenskim neprilikama, ali i opcije da zarade više poput "Guru dostave", koja također nosi novčane pogodnosti. Tu je i Glovo Club, koji im omogućava popuste u restoranima, servisima automobila, na benzinskim pumpama i sl.
Kompanija brine da su kuriri maksimalno zaštićeni, te oni mogu prijaviti bilo kakav vid diskriminacije, kao i pohađati kurseve sigurnosti u saobraćaju, gdje imaju pokriveno osiguranje u slučaju nezgode.
"Posao ovdje stalno ide ka boljem i uvijek se traži 'kurir više'. Svi imamo istu osnovu i istu šansu, samo je stvar koliko neko hoće da se potrudi. Po meni, ljudi najviše griješe kada se prijave na ovaj posao samo jer pročitaju da mogu raditi koliko hoće. Mlađa raja, koja se još uvijek nije osamostalila i kojoj je ovo vid džeparca, shvaća to olako. Izađu sat-dva na teren i onda odu svojim poslom. Ovo je posao kao i svaki drugi i treba ga odraditi kako treba", iskren je Munir.
Kuririma koji koriste Glovo, kompanija omogućava i besplatan pristup digitalnim platformama za učenje gdje mogu završiti razne kurseve - od poslovnih vještina do stranih jezika. A, to nije sve, jer Glovo namjerava pojačati pogodnosti za njih i kroz nedavno pokrenuti Loyalty program. Najbolje od svega je što vas od toga da se zaposlite kao kurir koji dostavlja za Glovo dijeli jedan klik i uslov - da ste punoljetna osoba.
Dostaviti nekom nešto na vrata dovoljan je razlog zašto se ovaj posao isplati
Kao jednu od glavnih prednosti ovog posla, Munir ističe širenje kruga poznanstava.
"Sviđa mi se ovaj posao jer sam stalno u pokretu i razgovaram sa ljudima, zato ga ne bih mijenjao za onaj u kancelariji. Ljudi se kroz Glovo upoznaju i druže. Prenose iskustva jedni drugima i svako je spreman pomoći. Komunikacija s ljudima i ljubaznost, nešto su na čemu insistiram tokom obuke. I meni nekada dođe 'žuta minuta', ali i dalje je tu osmijeh, jer kako se kaže - kupac je uvijek u pravu, a ako izgubimo kupce, neće biti ni posla", kroz osmijeh govori Munir.
Koncept Glova je, kaže, da kurir narudžbu donese pred vrata, a to je nešto što ljudi znaju prepoznati pa i nagraditi.
"Za primjer može poslužiti lijepa gesta od ovog ljeta. Bile su ogromne vrućine i automobil mi je pokazivao temperaturu od 47 stepeni. Dostavljao sam narudžbu gospođi kojoj sam već isporučivao hranu, a iako je naš zadatak da je donesemo na vrata, ona se spustila sa drugog sprata i dočekala me ispred zgrade sa pola litre hladne limunade u rukama. Odmah me obuzela sreća. I, to je nešto zbog čega ovaj posao vrijedi", zaključio je Munir.
Na kraju ove priče, zaključujemo da svaka dostava ima svoju priču, a dok ih srećemo kako hodaju užurbanim koracima ili svoj žuti ruksak voze na romobilima, biciklima ili u automobilima, kuriri koji koriste Glovo - uz svoju brzinu, snalažljivost i, kao što vidimo po Muniru, ljubaznost - su oni koji ih pišu.
Tempo rada u modernom poslovnom svijetu brži je i zahtjevniji svakog novog jutra, no još uvijek postoje kompanije koje daju mogućnosti zaposlenicima da se svaki njihov trud, i sat rada više, isplate.
Munirov mladalački duh i zarazan entuzijazam dok priča o poslu, poslužili su nam kao primjer, ali i dokaz, da je predanost, iako ponekad nevidljiva, i dalje najsnažnija nit i pokretačka snaga svih radnih procesa. A kada je ona popoločana kvalitetnim uslovima, iz čega se rađa dodatna motivacija, onda je to formula za obostrano zadovoljstvo.