Brendovi strahuju
3

Kako koronavirus utječe na modnu industriju i zbog čega je sve drugačije

DP
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Posljedice nakon pojave koronavirusa su već vidljive, a mnogi brendovi strahuju od onoga što bi moglo uslijediti ako ovakva situacija potraje duže od nekoliko mjeseci.

Od izbijanja koronavirusa u Kini znatno se smanjio broj posjetitelja velikim luksuznim trgovinama u ovoj zemlji. Ranije su imali do stotinu kupaca dnevno i skoro hiljadu posjetitelja, a sada im u trgovinu uđe jedva petero, tvrdi prodavač koji radi u objektu jednog od luksuznih brendova, a takva je situacija i s konkurencijom, piše Vogue.

Trgovine velikih modnih kuća u Kini su gotovo prazne ili zatvorene. Razlog za to je pojava smrtonosnog virusa u kineskom gradu Wuhanu, od kojeg je do sada umrlo 563 ljudi, dok je oboljelo 28.018 osoba. Ovo znači da je broj smrtnih slučajeva od koronavirusa 2 posto.

Panika koja je nastala u ovoj azijskoj zemlji utjecala je značajno na trgovine tamošnjih modnih brendova i na njihovu ukupnu prodaju. Prije 20 godina, 2000., Kina je neznatno utjecala na prihod ovih kompanija – u ovoj državi i od njenih stanovnika koji su putovali u druge zemlje imali su samo 2 posto zarade, ali je sada to postao mnogo profitabilniji teritorij.

Prema jednoj studiji, čak 35 posto dobara luksuznih brendova kupljeno je tokom 2019. u Kini ili su kupci bili kineski turisti. To je za samo 2 posto manje od onoga što modne kompanije zarade od SAD-a i Evrope zajedno.

Već je poznato da sedmica mode u New Yorku, Londonu, Milanu i Parizu, koje su pred nama, neće imati toliko posjetitelja iz Kine kao prethodnih godina, prvenstveno zbog zabrane putovanja u druge zemlje, pa će i prodaja brendova koji budu nastupili na njima biti znatno manja.

Ovim povodom oglasio se i izvršni direktor LVMH-a Bernard Arnault, koji je objasnio kako se trenutna zdravstvena kriza odražava na njegovu kompaniju.

"Ako se sve završi u iduća dva ili dva i po mjeseca, neće biti strašno. Ali ako bude trajalo dvije godine, to je druga priča", izjavio je on.

Zbog toga su se mnoge modne kompanije uključile u pronalaženje rješenja. Kompanija LVMH je već donirala 2,3 miliona dolara kineskom Crvenom križu i radi na pribavljanju medicinskih zaliha koje su nužne ovoj zemlji.

Slično tome, Kering, L’Oreal i nekoliko drugih modnih grupacija dali su svoje priloge organizacijama koje pomažu ugroženima, dok neke od njih financiraju pokušaje da se nađe djelotvorno cjepivo što je prije moguće.

Metternichova čuvena izjava iz 19. stoljeća koja glasi: "Kada Pariz kihne, Evropa se razboli", mogla bi se primijeniti i danas, samo na Kinu. Zdravstvena kriza čiji je epicentar u Kini dovela je u rizik blagostanje cijelog svijeta, i u području zdravlja i u području ekonomije, što se već vidi u svim njenim segmentima.