Rezultati pokazuju da skoro 60 posto ispitanika daje prednost sigurnosti i zaštiti podataka u odnosu na brzinu kojom može obaviti transakcije. Međutim, polovina njih nije dovoljno upoznata sa postojećim mehanizmima zaštite. Svaki treći ispitanik nije tačno odgovorio na pitanja u vezi sa sigurnošću plaćanja putem interneta.
Kako bi podržala korisnike platnih kartica i podigla svijest o sigurnosti digitalnih plaćanja, Visa je pokrenula regionalnu kampanju pod nazivom "Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih plaćanja" čiji je cilj edukacija potrošača na temu bezbjednosti ovih modela plaćanja, kako na internetu, tako i na mjestima prodaje.
Svaki treći ispitanik koji je učestvovao u anketi naveo je da se najbezbjednije osjeća kada koristi platne kartice. Ipak, 20 posto korisnika ne razmišlja o sigurnosti već koristi ono što im je trenutno pri ruci. Plaćanje mobilnim telefonom još uvijek nije široko prepoznato među korisnicima, te ima značajan potencijal za usvajanje u budućnosti.
Kada je riječ o PIN kodu, jedinstvenom identifikacijskom broju koji služi za zaštitu od neovlaštenog korištenja kartice, ispitanici ističu da često zaboravljaju pravu kombinaciju, ali ih takav vid zaštite čini sigurnijim. Više od 80 posto učesnika ankete navelo je da nikome ne bi dali ili otkrili svoj PIN kod.
CVV2 je trocifreni broj koji se nalazi na poleđini Visa kartice i koristi se za potvrdu prilikom plaćanja putem interneta. Više od 15 posto učesnika ankete je u odgovorima pogrešno povezalo ovaj kod sa QR kodom, koji se koristi za plaćanja putem aplikacija.
"Povjerenje je osnov poslovanja kompanije Visa. Svakodnevno ulažemo u očuvanje i povećanje sigurnosti svake Visa transakcije. Koristeći snagu napredne tehnologije i inovacije, na dnevnom nivou temeljito analiziramo više od pola milijarde plaćanja širom svijeta i time štitimo integritet platnog ekosistema. Naš napredak u prediktivnoj analitici, tokenizaciji i upravljanju biometrijskim podacima omogućava nam da stope prevare održavamo blizu istorijskog minimuma. To je rijetka kombinacija zaštite koja našu mrežu plaćanja čini sigurnom i besprijekornom, jer vjerujemo da moderna trgovina prije svega počiva na bezbijednom iskustvu plaćanja za sve", rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Rezultati ankete su pokazali i da 40 posto ispitanika ne zna identificirati web stranice sa sigurnom konekcijom za plaćanje. U pitanju su internet adrese sa slovom s nakon oznake http. Https protokol dizajniran je tako da izdrži hakerske napade i preporučuje se kao sigurniji prilikom plaćanja putem interneta. Kampanja "Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih plaćanja" pomoći će da se podigne svijest korisnika o osnovnim mjerama bezbjednosti prilikom digitalnih plaćanja.
"Ekosistem plaćanja se stalno razvija pa tako i načini na koje ga održavamo sigurnim. Nove tehnologije za potvrdu identiteta i borbu protiv zloupotreba pružit će sigurno, jednostavno i pouzdano iskustvo kupovine, bez obzira na to gdje se korisnik nalazi i kojim uređajem plaća. Kampanjom "Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih plaćanja" želimo upravo skrenuti pažnju korisnika na važnost bezbjednosti, kao i da ih bolje upoznamo sa benefitima sigurne mreže i novim tehnologijama", zaključio je Đorđević.