Kina gradi najveći aerodrom na umjetnom otoku za 80 miliona putnika
Ovo će biti prvi aerodrom u kontinentalnoj Kini izgrađen na umjetnom otoku na moru. Projekt već dobija svoj oblik u Dalianu, sjeveroistočnom lučkom gradu sa snažnim ekonomskim vezama s Japanom i Južnom Korejom.
South China Morning Post piše da će novi Međunarodni aerodrom Dalian Jinzhouwan zauzimati ogromnu površinu od 20 kvadratnih kilometara te da će time nadmašiti Međunarodni aerodrom Hong Kong (12,48 kvadratnih kilometara) i Međunarodni aerodrom Kansai u Japanu (10,5 kvadratnih kilometara). Ova dva aerodroma su također smještena na umjetnim otocima.
Vrijednost projekta aerodroma se procjenjuje na 4,3 milijarde američkih dolara, a očekuje se da će biti izgrađen do 2035. godine.
Dalian se nalazi na poluotoku na sjevernom kraju Bohajskog moreuza. Ovaj primorski grad ima populaciju veću od 6 miliona ljudi i postao je napredan ekonomski centar. Njegova strateška lokacija potaknula je uspješnu industriju prerade nafte, usluge transporta i logistike, kao i rastući sektor obalnog turizma.
Zahvaljujući svom superiornom geografskom položaju, aerodrom će postati glavno regionalno čvorište zračnog saobraćaja. Ponudit će konekcije između Daliana i drugih domaćih te međunarodnih destinacija. Očekuje se da će imati četiri piste i terminal površine 900.000 kvadratnih metara. Njegov početni godišnji kapacitet iznosit će 43 miliona putnika, no očekuje se da će se udvostručiti na 80 miliona.
Osim toga, godišnji kapacitet tereta će iznositi milion tona.
U augustu je završena obrada dubokog temelja za površinu od 77.000 kvadratnih metara, što je jedan od ključnih koraka u pripremi terena za izgradnju, posebno na lokacijama s mekanim i nestabilnim tlom.
Postojeći aerodrom Dalian Zhoushuizi je izgrađen tokom japanske okupacije i dostigao je ograničenje kapaciteta nakon višestrukih proširenja. Prošle godine je primio 658.000 međunarodnih putnika. Postoji zabrinutost zbog ovog aerodroma, jer je smješten u dolini okruženoj planinama, što može otežati navigaciju pilotima, posebno u nepovoljnim vremenskim uvjetima te povećati rizik od nesreća.
Dok novi aerodrom obećava da će povećati povezanost Daliana, on također nosi i određene rizike. Njegova lokacija na umjetnom otoku bi ga mogla učiniti ranjivim na prirodne katastrofe i nesreće. Stručnjaci ističu ranjivost otočkih aerodroma, koji su mostom povezani s kopnom. Ovi mostovi mogu biti osjetljivi na oštećenja zbog prirodnih katastrofa poput zemljotresa i tajfuna, ali i onih uzrokovanih djelovanjem čovjeka, kao što su udari brodova. Sve to bi moglo potencijalno izolovati aerodrom i ometati njegove operacije.
Do jula 2024. godine je Kina bila u procesu izgradnje 22 nova aerodroma ukupne investicije od 19,6 milijardi američkih dolara.
Kompletiranje ovakvog projekta mega aerodroma imat će značajan utjecaj na ekonomiju Daliana, kao i njegovu poziciju regionalnog transportnog čvorišta.