Samo četiri mjeseca nakon misterioznog nestanka aviona Malaysia Airlinesa u Indijskom okeanu sa 239 putnika, dogodila se nova nesreća, kada je avion ove kompanije oboren iznad Ukrajine, pri čemu je poginulo 298 ljudi, što je bio veliki udarac za aviokompaniju.
Činjenica je da kompanija nije u stanju da apsorbuje katastrofu koja ju je zadesila te se analitičari pitaju hoće li se ikada moći oporaviti. Navode kako će teško moći dočekati iduću godinu u ovakvom stanju.
Malezijska vlada imala je velike ambicije sa nacionalnom aviokompanijom te su uložili mnogo novca i emocija u nju, kako bi parirala najboljima u regiji. Ipak, teško su se nosili sa žestokom konkurencijom.
No, sada su u još težoj poziciji. Analitičari smatraju kako će putnici nakon dviju katastrofa imati strah od letenja avionima Malaysia Airlinesa, piše Time.
Vjerovatno će kompanija biti prisiljena na drastične mjere kako bi ostala na površini, a na to su, navodi se, u kompaniji bili spremni čak i prije nesreće u Ukrajini. Sada se već spominje značajno smanjenje poslovanja, te fokus na profitabilne linije. U kompaniji su svjesni da će se teško vratiti na nivo koji su bili dostigli.
Analitičari ističu i kako bi stečajni postupak bio "prilično dobra opcija" za Malaysia Airlines. Budućnost kompanije ovisi sada o malezijskoj vladi, odnosno o političkoj klimi u Maleziji.
Ono što je sigurno, jeste da će za spas Malaysia Airlinesa biti potrebno jako političko opredjeljenje. No, uz smanjenje poslovanja, mogli bi opstati.
"Rekonstrukcija kompanije će biti bolna za mnogo ljudi, ali feniks se može izdići iz pepela", zaključili su analitičari.